fredag 7 november 2008

Och livet fortsätter överraska...

I torsdags ringde T som fått för sig att dyka upp i Gbg till helgen och undrade om sängplats. Absolut finns det, sa jag.

När en gospellinjekamrat - MK - såg detta på face hörde hon snabbt av sig till mig och sa att hon befann sig i Gbg och ville ha en liten gruppsession då de två känner varandra sedan långt tillbaka.

Det blev snabbt hem efter jobbet och länga in kläder i garderoben, bädda sängen och plocka undan. Jag hann inte ens ta av mig ytterkläderna, mest för att jag visste att jag snart skulle få samtal från MK och hämta henne på hållplatsen.

Vi hade inte setts på flera år och jag och T inte på flera månader så det blev en härlig kväll med mycket upp och ner. Varav mycket bör stanna inom dessa fyra väggar. :o) Hysteriskt roligt var det i alla fall...eller mest hysteriskt. Haha.

Idag skulle min chef medlyssna med mig. Hela dagen (!!!!!). Han fick en arg blick då han kom och jag förklarade att jag inte tyckte om honom idag. Jag ogillar starkt att bli medlyssnad på (om det inte är av de som ska inskolas) även om jag vet att jag gör rätt för det mesta. Prestationsångest! Som tur var satt han inte och stirrade på min skärm i alla fall utan tog ett skrivbord längre bort.

Det blev dock bara två timmar då andra ärenden tog över hans tid. Förhoppningsvis anser han det ändå tillräckligt och bokar inte om.

Arbetsdagen gick över förväntan bra i alla fall. Tog 47 samtal på 8.06 minuter i snitt. Inte illa pinkat. Vad tur att det var på en tävlingsdag. Vi som hamnade på 9 min eller mindre blev lovade en present. Woho! Får se vad det blir.

Som en extra liten...eller stor bonus blev det då T messade och frågade om jag ville med på "Mary Poppins" på Operan då han fått köpa två biljetter billigt. Och självklart ville jag det.

Den var fantastisk för det mesta. Visst, det var lite ändringar från det jag är van vid som jag inte gillade, tex att det nu heter superkaffiryteflanisötomaxigrafiskt, men allt som allt var den underbar. Mycket saker som rörde sig, rykte, blixtrade och flög. Härliga dans- och sångnummer med bra skådisar.

Jag och T skiljdes efteråt då han skulle ut och ta en öl med vänner och jag var trött och åkte hem.

Nu kom han dock hem precis, fortare än tänk pga huvudvärk och illamående. Tråkigt.

------------------

"Friends are angels sent down to earth to make good days and help us find our way."

//Elton Mayo

------------------

Inga kommentarer: