torsdag 29 januari 2009

33 år och ca 10 timmar


Jaha, så var man ett år äldre.

Antingen har jag gett upp eller så har jag blivit trygg i mig själv kanske, men jag känner ingen direkt åldersångest i år.

Jag trivs.
Är glad över livet.
Vet att vara tacksam för det jag har, vilket är mycket.
Och jag är bara så glad över alla människor jag får dela mina dagar med. Önskar bara att vissa var närmare rent geografiskt.

Jag har naturligtvis fortfarande saker jag önskar uppfylla i mitt liv, men jag kan inte leva i framtiden eller leva på allt jag hade förr. Det går bara att leva nu. Och hoppas.

Jag glömmer det vissa dagar. Jag är glad att jag kommer ihåg det idag.

--------

Jag hade inget stort kalas idag. MsF kom och Elly. Senare fick vi faktiskt sällskap av msFs kompis E som skulle hänga med henne på Jerry Williams. Trevligt med lite besök.
Fick presenter. Av Elly fick jag fina glas från Saga Form. Jättefina. Olika färger på foten som var rätt bred och toppen påminner om ett martiniglas. Fick oxå tre enkla regler för livet:

"Think it. Love it. Live it."

Av msF fick jag en get. Haha. Eller rättare så fick en familj i Zimbabwe en get. Jag fick en fin bild på geten och en förklaring på vem som driver projektet och var geten skulle i världen. Mycket trevlig gåva.
Till detta fick jag en fin knapp med en teckning av en flicka som ber och under bilden står det:

- "Lord, make me more like you, she prayed. But skip the beard"

Haha. I like!

Resen av dagen - innan gästerna kom - spenderades med att städa, diska, duscha, äta, svara i telefon och tacka alla som grattat mig via Facebook, e-post och sms. Det tog mer tid än jag trodde.
Då det var ca 2 timmar innan någon kom gick jag till affären för att inhandla det jag skulle bjuda på. Det tog väl ca 30 min.

När jag kom hem lade jag upp allt och slängde nog ihop tårtan på rekordtid. Tror det tog 15 min. Botten, mosade bananer, botten, hallonsylt och vaniljvisp och sen toppen. 5 dl vispad grädde och som dekoration hjärtströssel och silverströssel. (se resultatet ovan) Trots den snabba tiden hann jag slänga i lite kärlek och den blev mycket god. :o)

Trots att jag slösat mycket med tiden idag - jag vill inte stressa på min födelsedag - var jag klar då det var 25 min kvar. Jag slapp sitta klar och vänta länge i alla fall. Mycket jobbigt tycker jag. :o)

Jag roade mig med att lyssna på mina två nya favoritlåtar.
Tänkte avsluta dagen genom att dela med mig av dem.

Thanks For The Memories - Fall Out Boy


Gaute Ormåsen - Kjærlighet Er Mer Enn Forelskelse


-----------------

"Bara den som inte accepterar sin ålder känner sig verkligt gammal."

// Lilli Palmer

-----------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så klok och förståndig du låter, men det är väl åldern ;oP!
Glad att din dag blev bra!
Hade tänkt skicka iväg ett grattis-mms också men glömde bort det i röran kring "skrutten", men jag hade i alla fall grattat över msn så det kanske inte gjorde något? *hoppas*

Anonym sa...

Grattis gumman! Det lät som du hade en jättemysig dag. Säg en dag när du vill ses så snor vi ihop en dejt.

Kram

tjilla sa...

Tessalisa:
Det är helt ok. Jag räknad din gratulation på MSN. Du var först faktisk. :o)

Nostalchic:
Tack tack!
Jag hör av mig! Du får naturligtvis göra detsamma om du hittar en dag först. :o)