lördag 31 januari 2009

Nu är det klippt!

Ja, här händer saker då man minst anar det. Tanken igår var att gå på bio. Själv tänkte jag. Hade en biocheck som gick ut igår.

Men då fick jag erbjudande om att hänga med msM istället och beskydda henne från mannen som skulle komma och titta på hennes lägenhet för ett eventuellt byte dem emellan. Haha.

Vi hade tidigare under dagen - då vi hade en tråkig stund på jobbet och var tvungen att peppa oss för att fortsätta - på skämt pratat om att båda skulle klippa sig korthåriga och blondera oss, som Pink. Haha.

Tanken satte sig och en förändring av bådas hår var det väl dags för. Även om inte så extremt.
Det slutade med att msM klippte mig och jag henne.

Mycket scary. Både att bli klippt och att klippa.

Dels för att jag inte klippt någon på ca tio år - och det gick inte så bra då - dels för att msM aldrig klippt mig, jag visste inte ens om hon kunde - annars har många av mina vänner varit på mitt hår...jag är snål...frisörer dyra - dels för att allt vi hade att klippa med var en extremt liten, inte helt nyslipad kökssax.


Kändes som en fängelse-/militärklippning. Och ljudet var som en hel skördetröska. Haha. Båda gnällde av oro och samtida spänning när den andre klippte och vi såg de stora hårtestarna falla till marken.
Katten var tyvärr rätt road av de roliga sakerna som landade på golvet...fick klippa och putta undan henne med fötterna samtidigt...haha...gjorde inte saken lättare.

Men jag kan glatt säga att vi båda kom ut på andra sidan utan skador och lika snygga som vanligt - eller bättre - eller lika bra fast annorlunda. :o)

Jag lyckades faktiskt med konststycket att klippa upp msMs hår. Hon visade hur hon brukade göra och det funkade jättebra. Extremt stolt!

Jag passade oxå på att byta hårfärg. Resultatet: Page och mörkbrun färg med lite rött i botten.

Han som skulle titta på lägenheten dök aldrig upp. Ångrar dock inte att jag inte gick på bio. Haha. Det här var en av de roligaste saker jag gjort i år. ;o)

Intressant och användbar fakta om hår

---------------------

"Långt hår, kort förstånd."

//Ordspråk från Tyskland

---------------------

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tufft ändå att ni körde igång med idéerna. Spontant sådär. Jag borde spontant gå till frissan lite oftare jag. Började bli dags nu igen (egentligen för någon vecka sen redan) men som sagt =P Lite mer spontant. Jag tror spontant är nyttigt för hälsan =P

tjilla sa...

Haha. Ja det verkar som om jag alltid hamnar där. Det har ofta hänt att just håret råkat ut för mina impulsaktiviteter. I övrigt är jag en mycket planerande människa....tycker jag. :o)

Men ja, spontant kan vara mycket nyttigt. :o)

Anonym sa...

Haha, intressant det där med impulsivitet och hår. Känner jag igen. Men nu tycker jag att det är dags för en bild på mästerverket...vill se!

Anonym sa...

Jag blev jättenöjd och jag visste du skulle va bra på att klippa för du är så konstnärlig. Stackars dig för nu kommer du ju alltid att få klippa mig =)

tjilla sa...

Hahaha. Hmm...tänk om det bara var nybörjartur. ;o)