fredag 16 januari 2009

Förbaskade förkylning!

Jag fortsätter hosta och snörvla. Ska detta någonsin gå över? Tanken var att gå till jobbet imorgon och det tänker jag göra oxå, men måste kolla om det finns annat att göra än att sitta i telefonen. Jag hostar ju stup i kvarten och det tror jag inte uppskattas av kunderna. Jag skulle inte gjort det.

Jaja...vi får se hur det går.

Igår städade jag bort julen. Jag lät dock mina "ljusgardiner" sitta kvar. Det blev ändå rätt tomt. Men det gav mig oxå chansen att ändra lite småsaker i inredningen och det fick mig att inse att jag behöver ett nytt soffbord. Jag och J-A ska mest troligt till IKEA nästa fredag. Hon ringde och erbjöd mig en biltur. Nice!

Nu har jag vänt på dygnet lite då jag sovit mycket på dagtid. Börjar tidigt (tycker jag) imorgon och hoppas på att kunna somna. Känner att jag nog blir uppe minst en timme till. Då återstår ändå ca 6 timmar sömn om jag somnar direkt. Borde räcka.

Har inte jobbat på ca två veckor nu. Lite jobbångest. Men å andra sidan tänker jag nog gå hem om det inte går att jobba administrativt imorgon, så jag har en väg ut om allt känns piss. Förlorar dock pengar, men min hälsa känns viktigare. Ändå ingen som tackar mig om jag stannar. Tja, kanske msM. :o)

Ska dock bli lite trevligt att träffa folk igen. Förutom kassabiträden har jag inte pratat med någon öga mot öga på ungefär en vecka + att min MSN inte vill fungera då jag uppdaterat den. Tur att Facebook finns...och mail...och sms...och telefon...och...tja, jag överlever. Haha. Men om någon har den versionen innan den som kom i veckan kanske ni kan skicka den till mig. Tror datorn har fel uppdateringar för den nya versionen. Fast den installeras, men låtar mig inte logga in och felsökningen i programmet stannar efter hälften. Som en god teknisk supporter har jag naturligtvis ominstallerat ett par gånger, läst info på nätet och ändrat inloggningsanslutning (inga proxy ikryssade). Jag blir knäpp! Tips någon?

Nu ska jag fixa lite inför morgondagen och sova. ´natt!

-------------------

"Hårdvara: den del av datorn som du kan sparka på."

//Okänd

-------------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej man kan inte överleva utan msn!
Ska se om jag har någon gammal version kvar som exe-fil på datorn.

tjilla sa...

Åh, tack!

tjilla sa...

Nu blev jag precis inloggad på nya MSN....men jag litar inte på att det håller i sig. :o) Så skicka fil om du har den.