tisdag 20 januari 2009

LaLaLaLaLaLa!

Joho minsann! Nu låter rösten lite bättre och förkylningen börjar släppa. Fortfarande hostar jag till då och då och blir lite tät.

På jobbet har jag fått specialbehandling som gått ut på att jag enbart har svarat på e-post i två dagar nu istället för att svara i telefonen. Tack för det! En puss till alla DLs och PPLare som stält upp och godkänt detta!

Det hjälpte faktiskt att ge upp på att vara hemma för att tillfriskna. Jag blev mycket piggare av att gå och jobba och i och med e-postandet har jag sakta men säkert kunna värma upp rösten genom att prata med kollegor i stället för att bråka med kunder. Sånt kan var påfrestande. :o)

Jag har dock varit elak med rösten ikväll. Jag har nämligen varit på kör. Jag hängde med msF till en gospelkör och även om tanken var att vara tyst och bara insupa alt-stämman så kunde jag inte låta bli. Kommer nog att få sona för det senare, men det var det värt.

Nu får vi se hur jag kan stuva om mitt schema på jobbet så jag kan gå på dessa övningar varje tisdag. På tal om schema lyckades jag få ledigt på min födelsedag! Woho!

Tillbaka till sången.

Vilken kick det var att få sjunga organiserat igen efter ca 8 års mer eller mindre uppehåll. Vilken kick det vara bara det att sjunga då jag knappt gjort det på två veckor pga sjukdom. :o)

Bara för att jag är så glad ska jag bjuda på en liten video med Job Andersson. Då kan alla bli lika glada som jag, för han är så där lagom speciell att man inte kan låta bli att le hysterisk. Haha. Håll till godo!



-------------------

"Utan musik vore livet ett misstag"

// Friedrich Nietzsche

-------------------

Inga kommentarer: