söndag 25 januari 2009

Sång, saft och samlarsaker

Igår var jag på kördag med...ja, kören. Det var kul. Vi fick lära känna varandra lite och som vanligt går jag alltid på och berättar mer om mig själv än folk kanske vill eller behöver veta. Men nu kommer alla ihåg mig i alla fall. Haha.
Och jg lyckades lära mig allas namn. Helt fantastiskt. Jag som aldrig brukar komma ihåg sånt. Jag tror det var hotet om "tidningsleken" och min ovilja att leka och göra bort mig som kickade igång den sovande delen av hjärnan. :o)

Förutom och prata sjöng vi naturligtvis. Det lät inte så tokigt faktiskt. Det här kan bli något bra.

Vi fick alla gå in en och en till ena körledaren och sjunga en snutt. Inte för att bli kickade eller så utan bara för att se var i kören vi hörde hemma. Som väntat...eller som jag redan vet är jag både rätt hög och låg, men hon tyckte väl att i alt-stämman kom min röst mest till rätta (som jag brukar säga är jag alt med två l..haha). Kan dock hända att jag får hoppa mellan stämmor om det behövs någon gång. Och det kan jag väl gå med på...bara jag får sjunga. :o)

Idag söndag har jag hämtat lite saker på posten. Bland annat hade min råsaftcentrifug som jag fick i julklapp kommit. Mor och far fick skicka den då kartongen var lika stor som min resväska. Just på grund av det tog jag med mig resväskan då jag hämtade den. Man får inte vara dum! :o) (ok, det var min far som kom med förslaget...suck...haha).
Har inte hunnit testa den än, men jag har köpt frukt och grönsaker. :o)

Sen passade jag oxå på att hämta min leksak...jag menar samlarsak som jag beställt. En till "Doctor Who"-figur! Woho!


Här kommer nog många att skaka på huvudet och klassa mig som...tja, tönt eller barnslig kanske te.x....och ja, må så vara. Men jag älskar verkligen miniatyrer. Det är jätteunderbart.

Som de små mjölkpaketen eller utställningar med minilandskap eller bara dockskåp. Det måste dock vara kvalité på det lilla. Det ska vara så likt som möjligt sitt fullskaliga original. Som mini-Bibeln t.ex. Den är fullt läsbar...om man har ett förstoringsglas. Coolt!

När jag lekt...ställt upp min lilla samlarsak i bikhyllan och var klar med den för stunden tror jag minsann att jag somnade på soffan. Jag är inne i en "sova-vid-de-mest-konstiga-tillfällena"-period igen. Undra om det finns någon förklaring om varför detta händer mig ibland?

När jag vaknade och ätit organiserade jag köket. Hittar aldrig något i mitt djupa skafferi så jag flyttade alla produkter till ett överskåp och gjorde om skafferiet till förvaring. Nu är mitt kök mycket mer praktiskt. :o)

Jag är ganska nöjd med helgen faktiskt. Den var mycket trevlig och tillfredställande.

Vi får se hur det blir i veckan, jag är inte speciellt orolig, men det kändes ändå bra att SSY som fylde år igår överlevde sin 33-årsdag. Då är det stor chans att jag överlever min. :o)

------------------

"Man blir inte vuxen förrän man vågar vara barnslig"

//okänd

------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tant eller tönt...det är ju bara en bokstavs skillnad ;-).

Råsaftscentrifuger har jag aldrig förstått mig på.

Japp, jag överlevde, så då finns det hopp om att du också kan göra det!
33 är halvvägs till 66. Om 33 år till är vi förhoppningsvis pigga pensionärer som sitter och hytter med näven åt de osnutna ungdomarna som väsnas och stör i lokaltrafiken.

tjilla sa...

Hahaha. Jag hytter nästan nu så det kommer jag absolut att göra då och kan vi göra det tillsammans vore det ju trevligt. :o)

Råsaftscentrifug är så nice. Du tar massa frukter och grönsaker och gör goda vitamin-drinkar. Då får man i sig massa nyttigt utan att behöva tugga. Praktiskt. :o)

Vill man sen var "onyttig" går det säkert fylla på med soda och alkohol också. Haha.