torsdag 25 september 2008

Ahhhh!

(undra hur många inlägg som har överskriften Ahhh! än så länge...hihi)

Var sååå arg på jobbet idag! Och efter jobbet.

Vi har vissa ärendetider att sträva efter, det vill säga en viss tid vi får prata med varje kund i telefonen och att göra färdigt deras ärenden.
Dagen började bra, låg på ca 7 min i snitt (vilket är väldigt bra till och med i mina ögon), men sen dök det upp ett långt samtal och efter det ett till och nu såg det mindre bra ut. Då tappar jag motivationen. Det blev allt mer lååångsamt och tråkigt och efter lunch låg jag lite mer efter och sista timmen tänkte jag att nu ska jag göra en kraftansträngning.

*bromstjut*

Nä, första samtalet jag tar efter jag bestämt mig var i stort sett omöjligt. Jag fick till och med be om hjälp. Vilket jag nästan aldrig gör. Efter 37 minuter var jag klar med kunden i telefonen och efter det följde en efterbehandling på ca 5 min också.

Blev så arg att jag nästan vägrade ta fler samtal. Det kändes som om hela världen var emot mig.

Går inte morgondagen bättre tänker jag gå i idé med närmaste björn och eventuellt visa mig lagom till sommaren igen. Hmpf!

------------------

"Misslyckande förutsätter ansträngning. Det är därför vissa aldrig misslyckas."

//okänd

-----------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Trösta dig med att de kunder som krävde extra långa samtal i alla fall fick känna att de fick respons på sina frågor.
Det finns inget värre än när man ringer till en kundtjänst och man hör att personen som man pratar med inte vill något hellre än att ens ärende ska vara lätt och att samtalet ska ta slut, helst nu!