söndag 21 september 2008

Två trötta vandrare


Jamen, nä...inte lade jag mig tidigare inatt bara för att jag var grinig igår. Somnade väl vid 4 sådär. Ställde klockan på 10 och steg upp 11. Det är karaktär...eller? Hm.

Vid 14 var jag i alla fall ute ur lägenheten och gick för att träffa M vid vagnen. Han hade haft liknande "sömnproblem".

Vi åkte i alla fall till stan utan att ha någon direkt plan. Köpte en latte och muffins och satte oss vid älven med "berna" dinglades ner mot vattnet och hade en liten picknick.

Efter ca en timme var vi less på det så vi gick och kollade lite på en rock åt M, men insåg att vi var lite sent ute och hann inte kika så värst mycket innan allt stängde.

Då började vi promenera istället.

Vi gick runt halva stan. Från Kungsportsplatsen till Järntorget och sedan vidare mot Linneplatsen, rundade huset innan hållplatsen och gick tillbaka via Skanstorget och över Vasa.
Stannade och åt lite fet Kinamat vid Brunnsparken och fortsatte sedan gå mot Ullevi och tog vagnen hem.

Jag var väl hemma vid 20 ca.

Det var nice. Vi pratade, svammlade, babblade och fotade lite under resans gång. Det är trevligt att få aktivera sig då och då med saker som inte involverar datorer och tv-apparater.

Jag är väl inte helt svältfödd på den varan, men önskar ändå att det hände vid fler tillfällen.

Träffade msE på vägen. Blir mest troligt IKEA med henne nästa helg! Woho!

-----------------

"Allt är på gångavstånd, om du bara har tid."

//Stephen Wright

-----------------

Inga kommentarer: