lördag 27 september 2008

Trött, men lycklig!

Somnade inte helt otippat i soffan kring 22 i går kväll efter en relativt sömnlös vecka. Måste bli bättre på att lägga mig i tid, men då man inte vill gå upp dagen efter är det svårare att finna motivation till att lägga sig.

Var i stan ca 11.30 för att åka med msE till IKEA.
När hon i går kväll bekräftade dagens date avslutade hon med att säga att hon nu fick en IKEA-kick! Vi kan väl säga att vi båda är lite hooked på IKEA. Jag har till och med en snabblänk till ikea.se bland mina snabblänkar. haha.

Trots trötthet från oss båda gav besöket frukt och jag fick inhandlat fin-fina saker jag behövde för att organisera mitt hem.

Det blev en svart SKUBB Garderob. Tre svarta TRONES skoskåp - som jag för övrigt tänker använda till hasdukar, mössor, vantar och dylikt - ,en svart (jag ser ett mönster här) ljushållare av märket HÅLLARE och lite trevliga ljus med doft av kanel och några med doft av apelsin i märket TINDRA

Jag var helt färdig då jag kom hem och hade ca 40 min att piffa mig innan middagen med M-L och msM. Jag hann dock och hade till och med lite tid över innan msM ringde och meddelade att hon var på G.

Väl hemma hos M-L lagade vi potatisgratäng med fläskfilé, bearnaisesås och tzatsiki. Nice! Äter sällan kött, så det blir som en extra treat varje gång det händer.

Till det blev det drinkar och vin. Som efterrätt drack vi lite Irish Coffe. Mums! ;o)



De andra två bestämde sig för att gå ut. Själv följde jag dem i vagnen en bit, men tackade sedan för mig. Usch för att gå ut bland massa stökigt folk. Fick nog av det på IKEA. Haha.

Har varit trött hela dagen, men det har inte hindrat mig från att ha fantastiskt kul!

Nu väntar den hääärliga sängen.

------------------

"Trötthet är den bästa huvudkudden."

//Benjamin Franklin

------------------

Inga kommentarer: