lördag 20 september 2008

Surkart!

Ok, hand upp den som varit grinigast idag. *jag jag, här här*

Tänkte att nu är jag väl relativt frisk. Ska nog jobba idag. Inte bra att skippa en schemalagd arbetsdag på helgen. Mer pengar än vanliga dagar.

Kunde inte sova igår och vaknade lite så där lagom trött. Det vill säga satte mig upp i sängen och somnade igen sittandes. Nice!

Blev rätt pigg efter frukost, rusade som vanligt ut till vagnen i sista sekund. Missade den tänka vagnen och fick vänta 7 min. Blev skitsur på fjortiskillar som killar som tjafsade på hållplatsen. Var nära att säga något otrevligt till dem.

När vagnen kom och jag skulle kliva på ville folk som vanligt inte släppa av de som skulle av och det blev kaos i dörren. Tog andra dörren.

Enda lediga sittplatsen blockerade en till sån där fjortis...eller om det var samma, vet inte så noga. De ser likadana ut. Grrr...

Fick stå och chauffören stannade, åkte, stannade åkte, allt ryckte. Jag hade antagligen knuten näve redo att slå.

Fick till slut en plats. Blev irriterad på hon som lämnade platsen för att hon hade flipp-flopps och fula tår.

Sen skulle en kärring...sorry, tant förbereda sig för att stiga av och hade med sig gardinstänger som hon viftade omkring med som en lans. Ville bara skrika:
- Fattar du inte att det går bättre om du håller dem upprätta!!!

Surt gick jag av vid jobbet och tittade argt på vagnen, inte föraren, vagnen. Gud nåde den om den körde på mig när jag gick över vägen!

Sen kom solen och stack i mina ögon. Just idag var solbajsen framme, när jag var tvungen att ha glasögon och inte kunde ha solglasögon.

Strax innan jag gick in på jobbet såg jag en vad jag då kallade spindeljävel (ja jag svor åt den, fast tyst för mig själv). Den bara satt där och såg otäck ut. Det räckte.

Sen träffade jag ju folk som jag inte tycker är helt otrevliga och lugnade ner mig. Då började jag snuva och hosta istället. Och inge röst hade jag heller. Jättebra då man sitter i telefonsupport.

Var helt i dimma hela dagen. Tur att man har förstående kollegor. Fick lite problem att andas där ett tag och flåsade kunderna i luren. Vår driftledare ansåg att sånt borde vara betalsamtal och jag fick maila sista timmen.

Överlevde dagen. Och trots mitt humör gjorde alla andra det oxå. Till och med spindeln fick leva.

Grinade lite illa åt folk på vägen hem oxå. Lite småslampor och halvfulla gubbar med tillhörande kvinnfolk som varit på hockeyn. Inget att tala om.

Ledig imorgon. Sweet!


---------------

"Var glad, det värsta har inte inträffat ännu."

//Philander Johnson

---------------

Inga kommentarer: