söndag 7 september 2008

Hundrade inlägget!

Jag firar mitt hundrade inlägg med en alkoholfri drink bestående av färskpressad juice och sockerdricka! Woho!

Jag har haft en händelserik helg.

Lill-A dök upp i fredags kring 20. Slutade 16.30 och hann precis städa färdigt lägenheten, tända lite mysbelysning och slänga fram lite frukt och nötter innan det var dags att hämta henne vid hållplatsen.

Stooor mage hade hon fått. Helt legitimt och utan behov av ändrad mathållning för Lill-A har en bebis i magen. 7e månaden är hon strax i. Det är nu andra vännen jag fått besök av inom loppet av tre veckor som odlar nytt liv. Nice! Då vet jag att världen blir trevligt förökad.

Hon hann träffa släktingar och vi fikade på café med vänner och hos vänner + en liten samling hos mig. Det blev mycket barnprat. Förutom det och livet i stort tog min spikmatta hög plats på samtalslistan i helgen oxå. Hehe...har nog hel eller halvfrälst några till.

Lill-A har fått så ont i ryggen nu så hon tyckte det var nice med lite akupressur. Hon använde den även på benen.

När Lill-A hade åkt i dag löste msI av henne och vi gick på bio. Vi såg "Mamma Mia". (sorry msF, jag vet att jag skulle hänga på dig och dina vänner, men det var det enda vi ville se ikväll och jag tänkte att ni nog är några stycken ändå)
Det var...glad! I vissa lägen var det svårt att veta om man skulle tycka det var fånigt eller bara glädjas åt deras energi - jag valde oftast det sista.

Tror aldrig jag varit på bio med så högt medeltal i ålder. Många 45-50+ faktiskt. Det applåderades både under filmen och i slutet. Allt som allt ett väldigt trevligt biobesök.

Sen satte vi oss på "Sense" och åt räkmacka och drack ett glas vi. Var trevligt väder och vi satt därför ute. Vi hade trevliga diskussioner och då vi ätit klart tog vi en promenad och fortsatte prata.

Mycket trevlig kväll och trevlig helg för den delen.

Sammanlagt har jag nog träffat 7 pers för längre pratstunder i helgen. Det tar på krafterna och nu är jag rejät trött, men har fått höra och ventilera tankar och åsikter med folk jag inte träffar i vanliga fall. Nyttigt!

Tur att jag är ledig imorgon oxå och får sova ut.

----------------

"Skaffa dig inte vänner som är bekväma att umgås med. Skaffa dig vänner som tvingar dig att nå högre höjder."

//Thomas J. Watson, Sr.

----------------

Inga kommentarer: