lördag 14 februari 2009

Lånekatt

Systrarna MissIng och msM har åkt till Egypten för den ziljonte gången och nån måste ju ta han om den förbaskade katten.

Mot bättre vetande ställer jag naturligtvis upp ändå. Shira Ciao Ciao Bambina Siri Suri TomKat Fräsis och jag har nämligen ett smått ansträngt förhållande till varandra.

Jag vet inte vem jag tycker mest synd om. Henne för att hon måste bo hos sin näst värsta fiende (MNAMX fräser hon åt så fort hon ser honom...haha) eller mig som måste plocka upp skit efter min nemesis och ge henne mat.

Hon kom hit i torsdags kväll och vi har redan hunnit småbråka fyra gånger( och det är hår överallt). Först i går kväll fick jag röra henne utan att hon bet och rev mig...innan jag rört henne. Några minuter in i vad jag tyckte var en trevlig "klia/klappa"-stund ångrade sig hon visst och insåg VEM som klappade och kliade. Hmpf! Och detsamma upprepades idag.

Men vi (jag i alla fall) har lärt oss att om vi respekterar varandra och håller oss på lite avstånd - om inte hon får för sig att HON vill gosa eller attackera - så ska det här nog gå bra.
MsM lovade att hjälpa mig med städandet sen oxå.

Hm...ja, så det ordnar sig nog. Kanske.


*tittar på henne när hon står så snällt på ryggstödet*

Hon är ju ändå rätt söt, vacker...lite regal. Kanske ska klappa lite.




*attack, fräs spott*

Förbaskade kattrackare! Grrr!


--------------------------

"Katt: gående ego med päls.."

//okänd

-------------------------

Inga kommentarer: