onsdag 11 februari 2009

Två dagar i soffan...

...med huvudvärk och nackont.

Känns som jag alltid är sjuk numera.

Förkylningar.
Magont.
Huvudvärk.
Värk i kroppen.
Trött.

och bara allmänt konstigt mående.
Jag får väl skylla på stress som alla gör i dagens samhälle...eller kanske ett ohälsosamt leverne.

MissIng föreslog att jag var för nyttig och skulle dricka mer alkohol och annars äta echinacea. MsM trodde att hennes katt - som kommer och bor hos mig en vecka - skulle bota alla krämpor. D tyckte att jag skulle äta vitaminer.
Själv anser jag att motion, bra mat och mer sömn skulle vara det bästa och kanske vitaminer. Jag fick medhåll av Mogg.

Så idag trodde jag att en lång trevlig promenad skulle hjälpa. Jag tog hade tur att msF var ledig och gick med henne till Willys för att handla (behövde det då det var tomt här).
Men icke. Jag hade mer huvudvärk då jag kom tillbaka.

Nu har det gått över i huvudet och är lite bättre i nacken. Men jag gissar att jag får leva med detta imorgon oxå. Måste städa då för att katten ska komma (ok, behövde städa ändå) och har massa disk jag inte orkat ta tag i. Efter det har jag nog ont igen...eller fortfarande.

Vill inte vara hemma från jobbet så mycket. Det ser inte bra ut. Speciellt då det är många korta frånvaron. Det ser ut som om jag fuskar. Så jag får grymt dåligt samvete varje gång jag är hemma. Det hjälper nog inte helandet.
Men det tråkigaste var ändå att jag missade kören igår. Det hjälper verkligen inte.

Jaja. Igår lade jag mig innan 24 (woho) och jag har börjat detoxa igen. Var dock tvungen att ta värktabletter igår och äta korv, för det var allt som fanns hemma, så det blev en taskig start, men förhoppningen är att det ska gå bättre från och med nu.

Ledig imorgon tack och lov. Behöver inte ha ångest för om jag ska vara hemma eller inte.

Tur att jag trots allt är vi gott mod och mår bra psykiskt.
Jag menar, det kunde varit värre än det är. ;o)


(Det var dock inte detta som var roten till mitt onda..haha)

---------------------------

"Smärta är livet - ju skarpare, desto mer bevis på liv."

//Charles Lamb

---------------------------

Inga kommentarer: