onsdag 25 februari 2009

Grattis Victoria och Daniel!

Ja, jag är typ rojalist...royalist....eh, tycker om att vi har kung, drottning, prinsar och prinsessor.
Det är bara att önska det blivande brudparet lycka till!

Fick leka ledare idag på jobbet. Vår chef var borta så jag fick valla fåren. Mest var det ju så att jag fått instruktioner om var vi skulle för vår medlyssning med kollegorna på kundtjänst och var vi skulle sedan för lite info/vädring/frågestund. Såg till att alla kom till rätta helt enkelt. :o)

Körade efter jobbet. Nu börjar vi så smått vara ihopsjungna. Texterna sitter rätt bra och melodierna oxå. Det är ju bra eftersom vi sjunger på söndagens Gudstjänst.

Skulle se Oscarsgalan i söndags var det tänkt. Hann se röda mattan och sedan somnade jag. Vaknade igen lagom till öppningsnumret, såg det och sedan sov jag igen. Hade ställt klockan på fem för att se sista timmen. Hann glädjas över att jag vaknade av klockan och sedan var jag knockad än en gång. Har aldrig sovit så mycket som den natten tror jag. Teven är mycket sövande. :o)

Jaja, det var repris idag. Fick se en komprimerad version med utdelning för huvudroller, biroller och bästa film.
Heath Ledger fick postumt en mycket välförtjänst Oscar för sin roll som Jokern i "The Dark Knight". Han var fantastisk. Mycket ledsamt att han dog.
Jag smågrät naturligtvis då det priset delades ut....men det var inte det enda som fick tårarna att rinna, jag snyftade till det på nästan alla utdelningar. Haha. Så blödig....

Tycker att formatet på årets gala var underbar. Härligt att de uppmärksammade all nominerade aktörer och aktriser.

Gillade också Hugh Jackmans öppningsnummer



Imorgon blir det IKEA med LY. Woho!

----------------------

"I Hollywood är Oscar kung."

//David Letterman

----------------------

Inga kommentarer: