måndag 16 februari 2009

Med en enkel tulipan...

...eller typ med en hel bukett kom D och överraskade mig igår, en snäll gest på Alla Hjärtans Dag.

Vi hade dock lite kommunikationsproblem först.

Jag visste inte att han skulle komma. Han hade borta koden och knackade på rutan. Jag blev skitskraj och hoppade till. Vågade inte titta ut. Sen tänkte jag att det nog var grannens ruta som någon knackade på eller att någon av misstag knackat på min och då ville jag inte att de skulle känna sig dumma om jag stack ut huvudet och de såg att det var fel person.

Haha.

Låter så typiskt svenskt. Som att kolla ut genom kikhålet i dörren om man hör någon utanför och se till att de gått innan du går ut. Jag vet att jag inte är ensam. Erkänn att du gör det oxå.

Jaja, hann tänka mycket på typ en minut, för D ringde då inget huvud poppade upp i rutan.

Förutom blommorna hade han med sig en bulle åt oss var. Jag avbröt min detox tillfälligt. :o)

Hade precis lagat mat oxå. En alldeles särskild äggröra med makrill och körsbärstomater (ja, jag hade rensat kylen och slängt ihop det jag hade). Bjöd det och jag vet inte om det bara var av vänlighet, men han åt upp det i alla fall. :o)

Sen satt vi och roade oss med ett gemensamt intresse - att skratta åt roliga katter på "I Can Has Cheezburger" och "LOLcats".

På grund av detta ligger jag på och tar kort på "lånekatten". Kanske gör hon något kul någon gång eller bara något vi kan krydda till med en rolig text. Titta på de här två sidorna så fattar ni vad jag menar. Ibland är det enbart roligt med text till.

Till exempel Mr. Snuffykins - skulle vara rolig även utan text, men det ger den lite mer. Haha.


--------------------------

"Meningen med katter är att vi ska lära oss att inte allt i naturen har en mening."

//Garrison Keillor

--------------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag kikar INTE ut innan jag lämnar bostaden ;-).
Däremot borde jag kanske göra det. Glömmer aldrig förra vintern när jag plötsligt stod öga mot öga med en REN!

Trevligt med besök och blommor!

tjilla sa...

Haha. Där ser du.
Nä, kanske det oftare är vi som bor i trappuppgång och som inte känner grannarna så värst som kikar först. :o)