onsdag 4 februari 2009

Läran om sömn eller Att lära sig sova

Bajs! (ursäkta uttrycket) Men nu har jag varit uppe så där onödigt länge igen...och kände därför att jag var tvungen att spendera ännu lite mer tid på att skriva om det. :o)

Jag var trött för tre timmar sedan och kunde gott lagt mig. Varför gjorde inte jag det. Vad är det som gör att jag bara stannar uppe? Det är inte så att jag har problem att somna eller något sådant.

Men nu får det vara nog. Måste lära mig att lägga mig i tid. Annars är faktiskt risken att jag kraschar psykiskt och immunförsvaret blir inte bättre. Man kan faktiskt gå upp i vikt och låta bli att gå ner i vikt på grund av sömnbrist. Man kan bli "felviktig" helt enkelt. :o)

Sömn är viktigt för mycket.

För fakta om sömn gå till sömnhjälpen.se

Ska i alla fall dra mig så sakta...så fort det går mot sängen nu. Kanske får ta en vaggvisa till hjälp, så jag tvingas somna. Om det sedan är på soffan eller i sängen gör detsamma.

Då vatten och sång är det som gör mig mest harmoniska kan kanske denna vara mest passande:

River Lullaby - Amy Grant (O.S.T. "Prince of Egypt)

------------------------

Sömn, sömn, förfärliga uppfinning, förfärliga nödvändighet, du den enda makt jag fruktar.

//Søren Kierkegaard

------------------------

Inga kommentarer: