torsdag 5 februari 2009

Yes man

Jag säger bara: Yes, man!

Äntligen fick jag se "Yes Man". Nu är det inte så att jag kämpat så jättemycket, men jag ville se den sist jag var på bio, men det var slut biljetter...eller platserna var inte ihop.

Tog med mig msF den här gången och vi sket i att de inte var ihop. Jag var bara glad att vi fick biljetter. När det nästan var vår tur stod det plötsligt att det var slutsålt, men det kom tillbaka två platser strax efter och då var det ju meningen att vi skulle ha dem.

Vem är jag att säga emot ödet. :o)

Filmen var upplyftande i alla fall. Med både lite livsvisdom och humor. Att kanske vara lite mer positiv till möjligheter som presenterar sig och att våga bjuda på sig själv.

Låter enkelt, men det tycker jag inte det är.
Något att sträva efter i alla fall. Tänk mindre, gör mer.

Nu tänkte jag få minst åtta timmar sömn i natt. Jag ska säga JA till sömnen!
Ska alldeles strax stänga ner här. Önska mig lycka till! :o)

--------------------

"Frukta mindre, hoppas mer; ät mindre, tugga mer; gnäll mindre, andas mer; prata mindre, säg mer; älska mer, och alla goda ting blir dina."

/Svenskt ordspråk

--------------------

Inga kommentarer: