söndag 8 februari 2009

Nu är det klippt 2!

Nu har jag klippt hår igen.

Det var msM som önskade ännu kortare hår än det jag klippte sist.

Så efter jobbet gick vi hem till henne och hennes syster MissIng hade köpt hårfärg till msM och pizzor till oss alla. Efter maten var det bara fram med saxen igen och försöka göra det kort.

Det var intressant, spännande, kul och rätt scary att göra det. Nu hade jag fördel av att jag visste hur hennes hår uppförde sig och jag hade minnesbilder av hur jag själv blivit klippt, men jag har verkligen aldrig klippt en kort frisyr.

Det verkade dock lyckas. Nu är hon riktigt kortklippt!
Kanske kommer en bild så småningom så får ni döma själva hur det blev. :o)

Jag har i alla fall en ny talang att lägga till listan. Haha.
Jag har nog lätt för att lära...precis som det står i mitt CV. ;o)

------------

I går hade jag trevligt oxå. Var hos LY, i hennes nya lägenget. Fin lägenhet. Trevligt område.
Råkade nämna att jag tapetserat några gånger, så jag åker nog på att göra det. Haha. Vi får se.

LY hade en till vän där som var mycket trevlig. LY gjorde piroger åt oss och sedan pratade vi mest hela kvällen.

När vi var och handlade råvarorna till maten köpte jag av en slump vad som nu är min nya favoritchokladl. Det var "Marabou Premium, Lemon & Ginger", alltså mörk choklad med fyllning av citron och ingefära. Hur underbar som helst!
Låter kanske som ett mysko innehåll i choklad, men det var verkligen too die for!


My precious, säger jag bara!


---------------------

"My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already."

//Dave Barry

--------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev fin,men glöm att du lägger ut nått kort på mig!

tjilla sa...

Nähe...blä på dig som lägger ut fula kort på mig på FB. Tänkte ju lägga ut ett snyggt på dig. :)