söndag 1 mars 2009

Eftertanke och skruvdragare

Idag sjöng jag med kören på gudstjänst för första gången. Det gick bra. Vi var lite stela, men sjungandet gick fint.

Under syndabekännelsen bad jag i tystnad om att få vara mindre dömande mot andra och sedan visade det sig att gtj handlade om att inte vara så dömande mot sig själv och att inte vara rädd för att visa svaghet.

Det fick mig att tänka i alla fall.
Jag tror de flesta dömer sig själv hårdare än de dömer andra (eller möjligen projicerar det vi ogillar hos oss själva på andra). Inte många känner sitt eget värde och syfte.

Tänk om vi är menade för något och tänk om vi faktisk inte är så fel som vi tror och även om vi är det kan vara värda all kärlek i världen ändå. :o)

Som vi sjöng idag till exempel.

Jesus is right here now

What if He cares for you?
What if He sees you through?
What if He died for you
to say He loves you?

Jesus is right here now
Jesus is right here
Jesus is right here
to say He loves you

We serve a loving God
so mercyful and kind
He reaches out to say He loves you

You don´t have to be afraid

He can handle your cares

You don´t have to be afraid,
No no.
He can handle your cares

Yes, Jesus loves me
for the bible tells me so

--------------------------

När jag kom hem efter körandet åt jag och sedan somnade jag. Det var en låååång spännande dag för gamla tanten. Haha.

Jag kom dock in i en andra andning sedan med lite organisering och städning + att jag använde min skruvdragare för första gången till att hänga upp lite hyllor på väggen. Woho! I love my skruvdragare!


Jag var på IKEA 7 timmar (!!!!!) med LY i onsdags och tre små hyllor var i stort sett allt jag kom hem med. Hon däremot fick massor köpt till den nya lägenheten så det var värt alla timmar. Somnade efter den utflykten oxå. Haha.

Det har gått väldigt bra på jobbet de senaste dagarna och jag har avfärgat håret en gång och färgat det två (man kan inte lyckas jämt).

Har på det hela haft en väldigt trevlig vecka! Nu hoppas jag på en till!

--------------------------

" Glöm inte att älska dig själv"

//S.A. Kierkegaard

--------------------------

Inga kommentarer: