söndag 29 mars 2009

Sköna Söndag, igen!

Ja, go´ vänner, jag har haft en trevlig dag alldeles för mig själv. Har bollat några diskussioner med vänner på MSN och FB + ett telefonsamtal. Men jag har åtminstone fysiskt varit för mig själv. Förutom alla främlingar jag stötte på då jag tog en lite längre promenad till ICA ca 3km hemifrån. Motiverad av det fantastiska naturgodiset de har där.

Det trevliga och soliga vädret var oxå ett plus. Oftast orkar jag inte bara dra mig bara så där från den bekväma soffan och den trevliga datorn, men något gav mig energin och då har jag lärt mig att utnyttja det.

Gjorde våfflor då jag kom tillbaka. Hade ingen lust till våfflor på våffeldagen så jag tog igen det idag.
Efter två våfflor ringde mamma. Hon är duktig på att pricka in då jag äter, men idag var det nog lika bra eftersom det slunkit ner så mycket godis oxå räckte den maten.

Hittade ett program att installera för att fjärrstyra hennes dator (LogMeIn Rescue. Tyvärr lyckades jag bara se vad hon gjorde på sin dator utan att kunna göra något själv, men det gick bra att styra henne så.

Och när jag tänker efter är det ju ett fantastiskt läromedel. Hon fick ju göra allt, så kanske hon kommer ihåg tills nästa gång.
Ändå, om någon har något förslag på ett annat bra sätt att fjärrstyra så tipsa gärna.

På onsdag kommer Mogg hem! Woho! Ska bli kul att ses igen. Han har blivit en riktig liten norrlänning nu. Kom på honom med att säga "far" istället för "åka" idag. Ahhh, stolt. ;o)

Imorgon börjar stegräknandet! Önska mig lycka till!

--------------------------

"Många drömmer om odödlighet fastän de inte vet vad de ska ta sig till en regnig söndagseftermiddag."

/Susan Ertz

--------------------------

Inga kommentarer: