torsdag 12 mars 2009

Lee Evans

Ok, jag har sovit mest hela veckan. Då jag inte jobbat förstås. Mellan det har jag inte hunnit med mycket.

Men det jag har hunnit med under tiden jag ätit frukost och middag är att lyssna på komikern Lee Evans. Är det någon som har en bokstavskombination så är det han. Haha.

Mest känd för oss i Sverige är han nog som en av Marys beundrare/förföljare i "There's Something About Mary", ni vet arkitekten med kryckor.

Han är en av Englands mest framgångsrika standup-komiker. Han har som soloartist uppträtt för störst publik - 10108 på Manchester Evening News Arena. Med det slog han Eddie Izzards (oxå hysteriskt rolig) tidigare rekord på 8700 personer.
2008 sålde han över en miljon av sin DVD "Big" på O2 Arena vid jul 2008 och slog säljrekord.

Han är helt fantastiskt rolig. Han har en mycket fysisk humor och ett riktigt gummiansikte. Helt hysterisk!

Inte nog med detta så sjunger han väldigt bra också. En sång eller tre avslutar oftast hans uppträdanden.

Nog prat. Titta och döm själv.

Big Tour 2008

XL Tour 2005


-------------------

"If I can get you to laugh with me, you like me better, which makes you more open to my ideas. And if I can persuade you to laugh at the particular point I make, by laughing at it you acknowledge its truth."

//John Cleese

-------------------

Inga kommentarer: