tisdag 17 mars 2009

Skellefteå vann!



Idag spelade Skellefteå den sista av sju kvarsfinaler mot Linköping. Kimmo Koskenkorva gjorde 3–2 två minuter in i tredje förlängningsperioden!
Och i och med det är Skellefteå AIK i semifinal i Elitserien för första gången på mer än 30 år. 1978 vann Skellefteå guldet. Efter det gick det neråt, men nu är de uppe och fajtas igen.

Kul kul! Woho! *vissel*

Nu blir nästa match mot Färjestad och även där är Skellefteå underdogs. Men det gick ju i den här matchen. Varför inte i fortsättningen.

Jag var hemma sjuk idag. Ont i magen.
Passade på att plantera om mina växter. Än så länge har jag använt 34L jord. Har två växter kvar. De är många.
En växt (en suckulent av något slag) som jag sedan innan hade flera av för att de växt så mycket hade blivit ännu fler och jag fick dela på dem och plantera nya. Jag rymmer inte dem alla så nu har jag tio små plantor att dela med mig av. Har lovat bort några, men om någon vill ha så säg till. :o)



Imorgon är jag ledig. Ska försöka tvätta, hur jag än mår och sen blir det kör på kvällen om jag mår bättre.

Och ja, Malena vann melodifestivalen! Woho till det oxå!

-------------------

"Blommor är vilsamma att betrakta. De har varken känslor eller konflikter."

//Sigmund Freud

-------------------

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan inte med att låta det passera, skellefteå aik spelade semifinal även 1981, men förlorade. dvs mer nyligt än 1978 och mindre än 30 år sedan.

tjilla sa...

Ok, ja det visste jag inte. :o) Bra att ha rätt fakta!

Anonym sa...

T.o.m. JAG av alla människor har engagerat mig mentalt i hockeyn i år. JAG!!?! Helt vansinnigt, men så kan det vara.
Annars är jag ju en sån som funderar på att bära en t-shirt med texten "kyrkan räddade mig från idrotten"

tjilla sa...

Haha. Underbart! Jag vill oxå ha en sån t-shirt! :o)

Det är ju hockeyn som är Skellefteås största stolthet just nu. Vi har störst publik på första träningen och det var t.o.m. tal om att bygga om vägar för att hockeypubliken skulle ta sig lättare till Arenan. Helt sjukt. Men underbart.

Inte konstigt om man blir lite intresserad och patriotisk på något sätt.