fredag 6 mars 2009

Jobb, jobb, Sci-fi och Jesus

Har jobbat mycket, mycket känns det som Hela dagar framför dator och i telefonen. Har därför inte haft lust att blogga på några dagar, men visst har man rätt till tillfälliga uppehåll?

Förutom jobb har jag körat i veckan och hunnit klippa mig. Igen. msF klippte upp håret på mig så nu är det lättare att stjala. Fast jag är usel på det. Kanske jag lär mig göra EN snygg frisyr snart, så kan jag hålla mig till den sen. :o)

Nu är det helg och förhoppningsvis blir det lite äventyr.

Imorgon och på söndag är det "The Scandinavian Sci-fi, Game and Film Convention" på Svenska Mässan i Göteborg. Planerar en tripp dit. Dart Vader ska ju besöka stan. Kan inte missa honom. Haha.

Sen ska jag och LY på bio också. Nice!
Fick ju en biocheck av chefen för väl utfört arbete förra fredagen så det blir ju gratis oxå och det är ju som vi vet gott! :o)

Nu kallar maten på mig, men innan jag går så vill jag ge ett tips. Om du svänger förbi YouTube någon dag så kolla gärna in detta och berätta vad du tycker och tänker om det:

The Hidden Story of Jesus


------------------------

"Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books.
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.

But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it."

//Buddha

-------------------------

Inga kommentarer: