söndag 29 mars 2009

Jupp, vi släckte

Vaknade med huvudvärk. Inte bra då jag planerat en shoppingtripp med missIng. Som tur var fick jag rätt snabbt i mig migräntabletterna och efter två timmar var det bättre och jag åkte till stan.

Skopunkten (favoritaffär) hittade vi var sitt par skor. Det blev rätt billigt då det var halva priset på det billigaste paret om man köpte två och vi var ju inte dummare än att en betalade för båda paren.

Jag hittade ett par väldigt praktiska, nästan fotriktiga ballerina-skor med liten klack som var enormt sköna och missIng hittade ett par pumps med mindre klack som tydligen också var mycket sköna.



Efter det blev det att prova lite kläder. Dock utan inköp.
Vi är ju inte så uthålliga nu för tiden, så redan efter en timmes köpande och provande pausade för mat på ett närliggande kafé.

Vi tog en tur till i någon affär efter det, men bestämde rätt fort av vi var klara med shoppandet, handlade mat och övrigt till kvällen och åkte till msM.

MsM själv är inte hemma, hon är i Egypten. Igen. Men missIng sköter kattskrället...förlåt den fantastiska kisemissen Shira då hon är borta (tur att jag slapp, vi har ju inte den bästa relationen - se här).

Vi åt, drack nån öl, lyssnade på musik, så lite tv och släckte ljuset mellan 20.30-21.30. Detta på grund av Earthhour. Man gör vad man kan för att dra sitt strå till stacken. Synd bara att vi inte hittade ETT enda värmeljus att tända.

Vi överlevde i alla fall.

Vid 23.30 åkte missIng till stan för att träffa några vänner och jag åkte hem och sitter här och skriver. Jag är som tjuren Ferdinand: "Jag trivs bättre här, där jag kan ha det lugnt och skönt och likta på blommorna"(nu har jag bara växter och de luktar inte så mycket, men ni förstår).

Nu ska jag ställa om klockan till sommartid. Fram med utemöblerna, fram en timme på klockan.
Woho! Nu är det sommar!

--------------------------------

"Alla gamla goda tider var en gången dålig ny tid."

//Hellmut Walters

--------------------------------

Inga kommentarer: