fredag 27 mars 2009

Gå till Prag

Ännu en arbetsvecka snart slut. Hoppas denna dag går fort. Det gjorde inte gårdagen, den kröööööp fram.

Så blir det då jag alltid jobbar sent på torsdag och fredag. Detta pga att jag spärrade fyra timmar på tisdagen (då slutar jag senast 18) så jag ska hinna till kören. Förr var fredagar spärrade för att slutet av vecka skulle bli lättare.

Nu är de så snikna att den dagen du spärrat för att jobba tidigt blir istället din lediga dag om du jobbat helg. Vilket gör att den spärren blir helt onödig den dagen. Grrrr.

Så nu kommer jag aldrig mer vara ledig fredagar och aldrig jobba tidigt en fredag. Underbart eller hur.

Sen har msM och MRNAMRX åkt på semester, så nu har jag inte dem att prata med heller. Suck.

Det mest positiva som händer på jobbet just nu är att vi faktiskt ska gå till Prag. Ja, inte faktiskt gå dit, men vi är med i en stegräknartävlig som börjar på måndag där man samlar steg av antalet det tar att gå till Prag.

Det är tappa.se som håller i tävlingen. De delar ut stegräknare och man fyller i sina steg på deras sida.

Man får högst vara åtta per lag så vi har delat teamet i två. Jag är lagledare för ett lag och vi ska SÅ vinna. Haha. Jag ska motivera dem till max i alla fall.

Det här är en bra spark i baken för mig som ändå tänkt börja gå, men kände att det var svårt att starta. Och nu när jag vet att varje steg räknas känns det roligare. Jag är bättre på att kämpa för andra än för mig själv. Tyvärr.

Här ska gås i alla fall!

-----------------------------

"Det spelar ingen roll hur långsamt du går, så länge du inte stannar."

//Konfucius

----------------------------

Inga kommentarer: