tisdag 24 mars 2009

Hamburgare och Yoga-matta

I förrgår bytte håret stil igen. På både mig och msM. Hon beskriver detta bäst i sin blogg. Klicka här. Haha.

Idag har jag varit ledig. Fram till 16.00 gjorde jag inget annat än det nödvändigaste. Vid 17 åkte jag till stan och träffade MissIng.

Hjälpte henne att hitta nya glasögonbågar och sedan gick vi och åt på "The Flying Scotsman". Det var mycket folk där fast det var en tisdageftermiddag.

Mysig lite pub med goda burgare. Har insett att jag kan äta hamburgare om de är den lite finare sorten. Snabbmatsrestaurangernas vill jag inte ha alls för det mesta. Om jag inte måste ha mat akut....eller om det är en sen kväll då man inte är vid sina sinnens fulla bruk.

Vi satt där ett par timmar och skildes sedan åt. För mig bar det av hemåt för att ta hand om disken jag ignorerat så mästerligt några dagar nu. Fortfarande lite kvar, men jag slutar inte allt för sent imorgon, så jag hinner väl då.

Igår gick jag också en snabbis på stan. Tanken var att hitta en enkel yoga-matta för lite hemmaträning (inte yoga dock).
Kom hem med en klänning, en cardigan och troligtvis den dyraste yoga-mattan jag kunde hitta, men den är faktiskt ekologisk. Vips var jag 1100kr fattigare, men det var det värt.
Här är en titt på underverken:

Casall Yogamatta Eco

Klänning från Lindex strl 2XL

Cardigan från Lindex strl 2XL (svart)



Jag har en tendens att alltid shoppa dagarna innan löning. Jag verkar vara en av få som har kvar pengar då. Haha. Skönast att shoppa då i alla fall. Sen blir det som en lite belöning för att jag har pengar kvar och vet att jag överlever fast jag shoppar upp dem.

Jag läste Fattigbloggen på Aftonbladet och hon sa att hon aldrig för vetat att faktiskt vara tacksam för att hon kunnat köpa en massa utan att oroa sig. Jag var student tills jag var 28-29 år och därefter gick jag på socialbidrag mesta delen av tiden fram till 2006.

Jag är så enormt tacksam varje dag för de inköp jag kan göra och är ibland fortfarande rädd för att göra slut på dem och håller ofta igen lite. Jag vill inte gå utan pengar igen. Det var så stressigt. Allt blev besvärligt och det hände att jag hade mycket trasiga kläder just för att jag inte hade råd med några nya.

Så till alla som är där nu vill jag bara säga:
Kämpa på! Det går att överleva och det går att komma ur det med lite tur (skicklighet har tyvärr väldigt lite att göra med om man får ett jobb eller inte) och möjligen ihärdighet.

---------------------------------

"Pengar gör dig inte lycklig men de lugnar nerverna."

//Sean O´Casey

---------------------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, det är sååå roligt att shoppa! Men jag gör det alldeles för sällan ute på stan. Blir mest över nätet och det är inte riktigt lika roligt.

tjilla sa...

I know! Jag köper det mesta på nätet oxå.

Speciellt roligt är när det går snabbt oxå. När man bara springer på saker och slipper släpa sig runt stan i timmar.

Det är ju därför jag nätshoppar. :o)