söndag 8 mars 2009

Sci-fi rules!

Det blev ingen bio i helgen, men Sci-fi och filmrelaterat blev det ändå så det stod härliga till.

Tyvärr fick jag gå själv på mässan. Vissa var sjuka, andra kunde inte och de flesta hade ingen lust.

Come on people.

Vad har hänt med barnasinnet. Jag förstår inte att man INTE gillar Sci-fi och Fantasy. Det är ju som våra barndoms sagor fast för vuxna. En chans att drömma sig bort till andra världar och att öppna sinnet för nya saker. Ni missar så mycket fantastiskt.

Hur som så tog jag mig i kragen och gick dit utan sällskap, var lite besviken för det, men det blev kul ändå. Med kameran i högsta hugg tog jag många varv på en yta stor som en idrottshall ungefär, fast mer kvadratisk.

Det kryllade av försäljare. Lite kändisar, filmmemerobilia och massor av människor i Star Wars-kostymer. Och R2-D2 min favorit som jag t.o.m. fick klappa lite på.

Delar av kostymer från filmerna "The Hitcher" från 1986 och "Stargate"


Pinhead från "Hellraiser" och "Terminator"
- figurer i verklig storlek

Mads Mikkelsen och Danny Trejo
- de skrev autografer och blev fotade med fans.

Darth Vader var där med hela onda gänget från "Star Wars". Bland annat Boba Fett en Royal Guard och nån Stormtrooper.

Lite fler Stormtroopers.


R2-D2
- fick representera den goda sidan. Såg någon Leia springa omkring oxå.


Jawa
- det folket höll sig väl mest till sig själva. Goda eller onda...? Överlevare.


Darth Maul
- är definitivt ond, men då han shoppade såg han inte alltför farlig ut.


Jag på Darth Vaders tron.

Jag kunde inte låta bli att fota mig med några figurer ur "Star Wars". På både gott och ont. Visst passar jag in som deras ledare.

Så jag inte helt tappar ansiktet - även om jag inte riktigt anser att jag måste försvara mitt tilltag - gick de 50 kr jag betalade till välgörenhet (så vitt jag förstod det). :o)

Efter detta kände jag mig ganska klar med mässan. Jag var besviken över att "Doctor Who" inte var med i större utsträckning. Bara några ynka klassiska Cybermen-figurer och nån bil fanns att köpa. De ville jag inte ha. Istället hittade jag denna figur som fick duga som tröst.

David
- en av många vampyrer i filmen "Lost Boys"

Jag hoppas detta skapar lite lust för fler att hänga med mig nästa år. Annars går jag själv då oxå.

-------------------------

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."

//Albert Einstein

------------------------




3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade de kört once more with feeling så hade ja varit där ;-)

tjilla sa...

Hahaha. Ja, det var det som fattades. :o)

Anonym sa...

Den typen av mässa är inte "my piece of cake", men jag har inget emot fantasy i bok- och filmform.
Sci-Fi däremot...