söndag 21 december 2008

Aptitlös och stressig

Har inte haft någon aptit på nästan tre veckor nu. Det började med att jag var sjuk en vecka och ville inte äta och har inte fått tillbaka aptiten sedan dess.

Jag brukar tycka det är tråkigt att äta, men nu är det rent outhärdligt. Jag mår illa hela tiden också och ändå mer då jag ätit, jag är trots detta hungrig hela tiden, även då jag just ätit.

Godis går dock ner hur lätt som helst, fast jag börjar må dåligt av det också.

Jag har haft magkatarr förut, men det här känns annorlunda. MsM har precis oxå varit sjuk och upplever samma aptitlöshet. Kan vara förkylningen som gjorde det, men jag misstänker att den stress jag känner just nu gör det hela värre.

Det konstigaste är att jag inte vet vad jag stressar för. Jag ska inte hem till jul så julklapparna kan jag ta det extra lugnt med. Jag och msM har planerat inför vårt julfirande, så det är ju kirrat. Vi ska bara laga lite mat så är det helt klart.

Jag trodde felaktigt att det kunde vara rädslan för att ringa och boka tid med tandläkaren och optikern. Så tog tjuren vid hornen och bokade tid till båda. Var till tandläkaren och lagade en tand i tisdags (1050:-!!!)och ska till optikern nu till veckan.

Det är dock mycket på jobbet nu. Vi har sålt bra och det betyder att vi får supportera ändå mer. Sen ska jag ju som sagt inte var ledig annat än julafton så det skapar väl lite stress.

Antar att jag bara får sluta grubbla och ta det som det är. Suck.

Jag har i alla fall juldekorerat klart. Jag har till och med klätt granen idag.
Nice! :o)

---------------------

"Stress är när du vaknar upp skrikandes och inser att du inte har somnat än..."

//Natalie Goldberg

---------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt citat om stress ska jag ta med mig.:-)
Efter att ha haft en infektion i kroppen så kan man vara extra känslig för stress så mycket troligt beror det på stress.
Använd spikmattan, relaxa när du kan och ät mild mat på regelbundna tider.

tjilla sa...

Ah, spikmattan. Tack för påminnelsen och för upplysningen om stress vid konvalescens (har lärt mig ett svårt ord).