söndag 14 december 2008

Roligt två dagar i rad!

Ibland är ju livet helt rätt. Nu har jag haft gjort trevliga saker och träffat trevligt folk två dagar på raken. Lite av en chock efter att ha varit hemma ensam och sjuk i drygt en vecka.

Igår hängde jag med msF på en minikonster på Artisten. Där bland annat en vän till henne sjöng. Det var mycket gemytligt. Det hon glömt nämna var att denna vän var syster till en av våra gemensamma bekanta från tiden på Hjälmared folkhögskola. Det blev en trevlig överraskning att även hon var där.

Vi gick på Tintin och fikade med dem sedan och satt väl där några timmar. Förutom att vi fikade fantastiskt gott och pratade om än det ena än det andra körde vi charader på jullåtar oxå. Haha. Det var så kul så.

Idag var det julfest på jobbet.
Lite vin, lite julmat, lite dansa och fint Luciatåg av ledningsgruppen. Haha. De sjöng hellre än bra, men det uppskattdes enormt. Det som var bra, men mindre passande var den senare underhållningen med Flamenco och sång på Spanske, men de flesta satt snällt kvar och tittade även om man såg att många skruvade på sig lite uttråkat.

Alla kollegor är så enormt trevliga. Inte konstigt att vi har blivit utnämnda till Nordens bästa support. Även om det nog var ca ett år sedan tror jag nog vi håller måttet än. :o)

Nu ska jag strax stupa i säng...om jag kommer så långt. Risken blir att jag somnar på soffan. *gääääsp*

-------------------

"Livet det är inte de dagar som gått utan de dagar man minns."

//Pjotr Andrejevitj Pavlenko

-------------------

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hamnade här via Tessalisas blogg o läser att du har ett förflutet på Hjälmareds fhs! Kulkul! Jag tillbringade läsåret 84-85 där, en mycket fin tid!

tjilla sa...

Ja jag har sett ditt namn på hennes blogg ibland.

Kul att höra av andra alumner från HJälmared. :o)

Jag hade trevligt dr oxå, men fick lite lappsjuka av det isolerade läget. :o)