söndag 7 december 2008

Jaha...

...så var jag sjuk igen då. Förkyld den här gången. Det förklarar mycket av de senaste dagarnas slöhet. Har inte orkat så mycket, har gått dåligt på jobbet och inte haft stor matlust. Men massa godislust...hmmm..

Har dock jobbat i helgen, men fick sitta med e-post från kunder istället för att svara dem i telefonen då rösten inte var mycket att lita på. Svarade på 60 e-postmeddelanden igår och hann med 37 idag innan jag gav upp och gick hem. Kroppen sa bara stopp och jag orkade inte skriva ett ord till.

Nu orkar jag ju skriva igen, men förkylningen har förvärrats under dagen. Rinnande ögon och näsa. Tjock i halsen, nyser och som alltid då jag är förkyld gör skinnet ont. Konstigt.

Msm är sjuk oxå. Inte så konstigt kanske då vi sitter mitt emot varandra och hänger på fritiden. Fast jag tror att källan är MNAMX, då han var sjuk senast och oxå har plats farligt nära oss båda. Grrr. Haha.

Nä, men så är det på vårt jobb. Blir en sjuk är det bara att ta ett nummer och vänta på sin tur. Det är sällan man kommer undan. Kollade närvarolistan i förra veckan. Där var var och varannan sjuk.

Jag gissar att det dels är "dagiseffekten", vi är trots allt ca 70 pers och det är bara på vår våning sen är det några hundra till i andra delar av huset + att det är öppna våningsplan.

Har dock hört att vi på supporten ska vara värst drabbade. Förutom mängden av baciller kan vi lägga till oregelbundna tider och stress. Krävs inte ett geni för att räkna ut varför alla är sjuka.

Ja, ja...kanske jag behövde detta. Har varit varit mycket på G på senaste....mest i mitt huvud dock. :o)

Men inget ont som inte för gott med sig. Eftersom jag tänker stanna hemma imorgon hinner jag tvätta. Woho! Inte lönt att sitta still om man vill tillfriskna och att tvätta kräver ingen större tankeverksamhet.

Sen vill jag avsluta dagens inlägg med att gratulera Lill-A och hennes man till det nya underverket - Ännu-mindre-K. Hon är adorable! Bra gjort! :o)



--------------------

"Det är sunt att vara sjuk ibland."

//Henry Thoreau

--------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Youtube-hjälp: Bredvid varje film finns det en kod som står under rubriken 'embed'. Kopiera hela den och klistra in den under html-fliken du kan välja när du skriver ett nytt inlägg.