måndag 1 december 2008

Utmaning

Ja, jag blev visst utmanade att delta i en liten utfrågning och då det gagnar mitt ego som vill att alla ska tycka att allt om mig är viktigt så är jag inte sen att anta den.

1. Blossa eller någon annan glögg?
Jag är mycket flexibel. Inget stort glögg-fan. Kan Dock rekommendera Kiviks Tranbärsglögg med ingefära och chilli.

2. Hackade eller hela nötter?
Det beror på vad jag ska ha dem till. Jag är flexibel där oxå.

3. Adventsljusstake eller stjärna i fönstret?
Stjärna just nu i alla fall.

4. Grön eller vit mossa?
Det som känns finast det året.

5. Riktig gran eller plast?
Tja plast är väl inte min, men inte är den äkta inte. Nä, nä, låt de stackars granarna vara.
Eller för att citera: "Jag kallar julen "Det stora granmordet" /Margit Sandemo

6. Lussekatter med eller utan saffran?
Hallå! Det SKA vara saffran i. *mummel, mummel...nymodigheter, hmpf...mummel*

7. Lussekatter med eller utan russin?
Några små russin på katten piffar till fint, men det är inte nödvändigt.

8. Julen vill jag läsa om i......
...Bibeln, tidningar, på nätet...m.m, m.fl.

9. Julgröten äter jag helst med......
...inte alls.

10. Köttbullar eller prinskorv?
Farmors köttbullar. To die for!

11. Vitt eller rött när jag dekorerar?
Ja, jag brukar blanda....men så länge det glittrar, gnistrar eller glimmar är jag nöjd med de flesta färger. :o)

Jag utmanar nu mina läsare att själva svara på dessa frågor. Har du ingen egen blogg kan du posta bland kommentarerna.

Inga kommentarer: