tisdag 2 december 2008

Ledig tisdag!

Fantastiskt vad trevligt man kan ha då man är ledig mitt i veckan. Kollektivtrafiken går med korta mellanrum och affärer är öppna, det som brukar vara problemet är att hitta någon att hänga med. Men det var inget problem idag. MsM var ledig oxå.

Båda försov sig, men då vi bestämt om tiden begav vi oss glada i hågen till Kållered för ett besök på IKEA, Rusta och Coop Forum faktiskt. Vi shoppade julpynt och ljusslingor för en god summa plus en dammsugare till msM.

På IKEA blev det endast mat dock. När vi kom in där sjönk mitt blodsocker med en rasande fart så jag höll på att svimma, blev kallsvettig och ögonen gick i kors. Det var nog det värsta blodsockerfall jag haft på flera år och det kom så plötsligt. Annars brukar jag gradvis känna av det. Visst jag var småsugen på något då vi gick in, men jag hade ätit tre och en halv timme innan. Mycket mysko.

Allt gick väl i alla fall vi shoppade lite till och sedan åkte vi nöjda därifrån.

Vi kände väl att det skulle vara tråkigt om dagen slutade där så vi köpte mat och begav oss hem till msM. Lilla Shira Raggdoll blev glad att se oss, även om hon är lite rädd för mig. Vet inte om det beror på att jag fräser åt henne ibland. Hahaha.

Några timmar senare med en mage full av kyckling, vitlöksbröd, mimosasallad, glass, chokladsås och mums gav jag mig därifrån trött och hickandes. :o)

Jag säger bara att, eh...sämre tisdagar har jag haft. :o) Det var riktigt nice!

-------------------

"De ting vi begär är det större fröjd att jaga än att äga."

//William Shakespeare

-------------------

Inga kommentarer: