torsdag 11 december 2008

Snart frisk! Tror jag. Hoppas jag.

Kommer nog att vara frisk så där lagom till helgen. Woho! Suck...jaja, tur att det var den här veckan då jag har långhelg.

Men jag är ju i alla fall fortfarande less på att vara hemma. Jag skulle inte ta upp detta igen om det inte var så att jag upptäckt något. När jag blir tillräckligt uttråkad gör jag saker som nästan aldrig händer annars. Det började med att jag tvättade i måndags och diskade samma da, tittade på tv igår och pysslade samtidigt. Vid det tillfället hade jag stängt av datorn oxå och idag städade jag...eller, ja slängde massa saker....utan att ens tycka att det tog bort värdefull datortid. Jag ÄR sjuk. :o)

Men nu vet vi i alla fall vad som krävs för att städa - att jag har extremt tråkigt. Undra vad som krävs för att jag ska börja träna igen? :o)

Under min tv-session idag stötte jag på "Roomservice" och tänkte att det kunde ju vara lite kul. Behöver lite nya idéer.
Där hade de en grymt läcker taklampa! Vill ha!!!

Efter programmet surfade jag in på Kanal 5 och kollade inköpslistan. Visade sig att lampan heter "Camouflage" och kommer från "Zero". Surfar dit, men där är bara bilder på deras produkter. Hittar dock lampan till försäljning på "designonline.se".

Det är nog första gången jag riktigt tvivlat på mina ögon. Jag trodde inte det var sant. Lampan kostar 23.890 kronor!!!!!!
Javisst såg den ut att vara design och jag hade väl trott på 1000-1500 kronor, kanske lite till, men inga 23.890.... Jag blev helt paff...och lite nedslagen.

De får inte göra så mot vanligt folk. Slänga upp gosaker i rutan som inte normalsvenssom har en susning att kunna köpa. :o( *drar mig in i ett hörn, skakar på huvudet och räknar pengar snyftandes*

Förbaskade mig för min dyra smak! Jag lovar att den kostade mest i hela det rummet. Suck.

Med lite tur dyker en billig kopia snart upp i någon butik nära mig.

Nu ska jag sova och drömma om lampan och de härliga mönster den speglar på väggarna. Ahhhh... *ler nöjt halvt sovandes*

----------------------

"Brist på pengar är roten till allt ont."

//George Bernard Shaw

(just idag är jag benägen att hålla med...grrr)

-----------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh! Snygg lampa, men som sagt, lite väääl dyr kanske.