lördag 23 augusti 2008

30000 steg!

Igår hade jag en mycket gemytlig dag. EoF som jag inte träffat på drygt två år var i stan för att gå på bröllop.

De kommer uppifrån och åkte hela natten med det jobbiga tåget...suck. Som tur var lämnade de deras snart tvååriga dotter hemma. Kan inte vara kul att åka de tågen med barn.

E ringde då de lämnat packningen och jag joinade dem i stan. Med EoF var ett annat par (som inte åkt lika långt) och deras lilla söta och energiska dotter. Vi blev buddies! :o)

Vi gick och åt allihopa på "Sweet Coffee Bar". De har den godaste varma paninin med skagenröra. "Waterworld" heter den. Rekommenderas varmt! Haha.

Sen gick vi på stan och fixade med deras presenter till bröllopet bland annat. De kom, på att de ville ha en presentpåse till de två paketen och i den jakten gick jag för första gången in i en affär jag bara tittat på tidigare:

"Papeteri"! - en trevlig liten pappershandel med presentinslagningsartiklar. Det har hattaskar, fina påsar, kartonger, näsdukar, kort, skrivblock osv. Allt väldig snyggt, lite gammeldags och/eller puttinutigt. Värt ett eller flera besök.

När vi utfört ett och annat ärende hängde jag med till hotellet. De bodde på Hotell Eggers som ligger precis utanför stationen. Det är sveriges tredje äldsta hotell och är väldigt mysigt. Visst hade vi alla en och annan synpunkt om saker som inte var alltför snyggt, men allt som allt får det bra betyg.

Dags för middag och Es kusin kom till. Lite senare efter matem dök msF upp också och vi satt på café till det var dags att bryta upp. msF vile oxå se hotellrummet och vi tog en sväng om där innan jag och msF gick hem. Eller vi gick halvägs och åkte resten.

När dagen var slut hade jag tagit lite mer än 30000 steg! Fantastiskt!

Det var väldigt kul att träffa EoF igen (och de andra naturligtvis oxå). Jag hoppas det blir oftare i framtiden. Har lovat att komma och hälsa på dem då tillfälle ges oxå. Det kändes precis som förr och ändå inte, som om vi inte varit ifrån varandra så länge. Det var nice!

-------------

"Det finaste riktiga vänner kan upptäcka är att de kan växa på skilda håll utan att växa ifrån varann"

//Elisabeth Foley

-------------

Inga kommentarer: