tisdag 26 augusti 2008

Surt!

Efter en till ganska rutinartad dag vandrade jag mot hållplatsen talandes med T i telefonen och hoppade sedan på vagnen. Då kommer de där ettriga kontrollanterna. Jag pratade på och gav dem kortet som jag gjort så många gånger förr. Till min stora förvåning visade det sig att kortet gått ut. Mycket surt. Jag blev så förvånad, var helt säkert på att det inte gick ut förrän den 4:e.

Så jag åkte på böter. 1200:-!!!

Och jag som aldrig tjuvåker....längre. :o) Det är väl bara inse att karma hinner upp en. Får se det som en betalning av alla de gånger jag fuskat. Tur att det kom nu när jag har råd att betala och inte då jag gick på bidrag.

Gud ger och Gud tar, även om det inte känns rättvist då jag gör samhället så lite förnär i vanliga fall, men livet är inte rättvist jämt...eller typ någon gång. :o)

Betalade så fort jag kom hem så kan jag glömma att det någonsin hänt. Haha. Hoppas bara jag kommer ihåg att köpa nytt kort imorgon. Eller fylla på det jag har. Det är det som gör att jag glömmer. Nu när det är "blipp"-kort står det ju inte längre när det var inhandlat och jag glömmer att "blippa" för att få se det. Jaja..


---------------

"Expecting the world to treat you fairly because you are a good person is a little like expecting a bull not to attack you because you are a vegetarian."

//Dennis Wholey

---------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Snopet! Men som sagt, det kanske var dags att betala igen!

}:-)