söndag 24 augusti 2008

Trött så trött....

Har jobbat i helgen. Inte så kull. Håller med msM om att det känns som ett straff. Vi på supporten är uppdelade på två våningar, fast enbart vårt team sitter på nedervåningen.

Vi är uppdelade på två där oxå, med hälften på ena sidan mittskeppet och hälften på andra (konstigt byggt hus med "öppna våningar", man ser in i alla våningar oavsett vilken våning man än är på, men det är en skeppliknande del i mitten och broar över gapet ner på båda sidor)och jag och msM var ensamma på vår del både idag och igår.

Vi hade det lugnt och skönt, men jag kände att vi ibland var som bortglömda.

Hängde med msM hem igår. Vi åt tacos och såg på teve. Det var nice. Sen orkade jag inte gå hem, så jag sov över.

Synd bara att jag måste ha linser och då vätskan inte var med igår fick jag sova med dem på. Det går bra, men jag blir torr och "grusig" i ögonen och det irriterade hela dagen. Funderar starkt på att göra en ögonoperation, men jag vet inte om jag vågar...

Kände mig som en riktig maninna igår då jag skruvade upp en hylla åt msM och använde en stor rejäl skruvdragare. Passade på att skrämma katten oxå då jag ändå hade chansen..."jag skruvade" lite hotande med skruvdragaren åt hennes håll...mwahaha. *elak*

Vi hade tänkt hänga ikväll oxå, men då båda var trötta, hade halsont och var allmänt hängiga sket vi i det och gick hem till vårt eget. Känner att det var rätt. *gääääääsp*

Tänker inte nanna riktigt än, men det är allt bra nära. Risken är dock att jag kommer in i en "andra andning" och att det går över tolvstrecket innan jag kommer i säng.

Jajaja.

Mamma skickade ett gott recept idag. Testade det då jag var hem sist och tänkte dela med mig. Varsågod, direkt ctrl-c:at från mailen:

LAX FRÅN JÖRN

800 GR LAX

3 MSK HUMMERFOND

1 DL VITT VIN ELLER VATTEN

1 DL CREME FRAICE

1/2 DL MELLANGRÄDDE

2 TSK FRANSK SENAP

1 KNIPPE DILL

3 MSK STENBITSROM

SALT OCH PEPPAR



SKÄR LAXEN I MINDRE BITAR.

BLANDA HUMMERFONDEN,VIN EL. VATTEN,CREME FRAICEN OCH SENAPEN I EN LÅG

VID KASTRULL. LÅT DET SMÅKOKA EN STUND.

LÄGG I FISKEN OCH LÅT DEN SJUDA I 10 MIN.

TILLSÄTT HACKAD DILL OCH ROM.

SMAKA AV MED SALT OCH PEPPAR.

SERVERA MED POTATIS ELLER VAD DU VILL.



BON APETIT

( mammor skriver med stora bokstäver ;o), så är det bara...ska ta den diskussionen med henne någon dag, som det är nu är jag bara glad att hon lärt sig skicka. Eller kunde den här gången i alla fall. Haha )

---------------

"Trötthet är den bästa huvudkudden."

//Benjamin Franklin

--------------

1 kommentar:

Anonym sa...

Det receptet lät jättegott! Ska notera det.
Behöver lite goda fiskrecept som variation mot all kyckling som konsumeras i det här hemmet.

Jobbhelger kan vara jobbiga.