måndag 18 augusti 2008

Abalone Dots

Igår passade jag på att gå på en av Kalasets sista gratiskonsert nere vid Operan med några vänner. Country hade jag fått veta att det skulle bli och då är ju jag alltid på. Och fast jag fick namnnet Abalone Dots så klickade det inte förrän jag var där. Hade ju sett de på allsången tidigare i år (på tv alltså).

Härligt gäng med fyra svenska tjejer som kör vad vissa kallar softgrass. Nån blandning mellan bluegrass, folkvisa och traditionell country. Rekommenderas varmt!

Smakade sedan Langos för första gången i mitt liv och det var väl ok. Lite dyrt dock. :o) 55 kr för en friterad brödskiva med en klick gräddfil, lök och svart kaviar. Hmm.

Sedan tog vi en promenad genom stan och över Haga och sedan åkte vi hem. Nice, lagom kväll med trevligt folk. :o)

Idag har det bara varit jobb utan någon särskild spänning. Suck...
Hoppas dock att msM slutar ha ont i halsen och kommer tillbaka snart. Så tråkigt då hon inte är där.


---------------

"Musik renar själen från vardagens damm."

// Berthold Auerbach

----------------

Inga kommentarer: