lördag 16 augusti 2008

Trötthet och energi!

Har "detoxat" i fem dagar nu och det har gått till och med bättre än jag trodde. Jag var väl förberedd på abstinensbesvär, men hade samtidigt inställningen att "det gick ju bra sist" och det har antagligen hjälp till.

Förutom ett jojande fram och tillbaka på toaletter (för att göra både det ena och det andra - allt ska ut) så har jag varit otroligt pigg och otroligt trött om vartannat.
Igår var jag så trött att jag lade mig strax efter 23, vilket ALDRIG händer och speciellt inte om jag är ledig dagen efter.

Vaknade som ett resultat av detta klockan 08.30 i morse och ville göra ALLT! Jag blev helt förvirrad och yr (jag lovar!)när jag skulle bestämma mig om jag skulle äta frukost, läsa bok, lösa korsord eller sätta mig vid datorn. Det blev till slut så att jag läste ett tag och sedan åt jag frukost framför datorn. Kompromiss.

Klockan är nu 11 och jag har inga planer förrän ikväll. Jag har alltså en hel dag på mig att göra inget (nice!) eller att faktiskt göra något. Ahh! Dessa beslut. Haha.

Har dock nackspärr för tillfället och det tar lite glädjen ur all denna möjlighet. Jag verkar få nackspärr varannan till var tredje månad. Har varit så i flera år nu.

Det var denna smärta som äntligen fick mig att köpa den "Spikmatta" som jag länge titta på. Det är en akupressurmatta med 600 "spikar" som man ligger på. Detta ska sätta igång blodcirkulationen i kroppen och när blodet får cirkulera fritt släpper smärtan. Det ska visst göra väldigt ont de första tre minuterna och beroende på individ kan det vara svårt att ligga på den de första tre-fyra gångerna.

Betalade ca 500 kr för mattan. Lite dyrt kan tyckas, men hjälper det är de pengarna inget att tala om. Hjälper det inte har jag en "fin" grön plastbit med taggar som jag kan rama in och hänga på väggen och kalla modern konst. :o)
Men jag hoppas på det bästa. Den har i alla fall fått väldigt bra omdömen var man än söker. Tror inte jag sett eller hört något negativt om den. Förutom möjligen priset. Sen har den ju faktiskt använts i Indien i tusentals år, så jag menar hur tokig kan den vara. :o)

-----------------

"Först behöver man vara frisk för att tjäna pengar, sedan behöver man pengar för att bli frisk igen."

//Robert Lembke

----------------

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha! Jag kan redan se den framför mig som en sorts abstrakt konst på väggen.
Men om den är bra så kan du ju säga till, för jag har sneglat på en liknande tidigare men aldrig köpt någon