onsdag 20 augusti 2008

En värd dag!

Idag har jag gjort allt! Nä, det var att överdriva, men jag har gjort mycket.

Jag var ledig idag så jag sov till tio. Sov väl ca 8 timmar varav 5 i sängen. Hm. Somnade i soffan. Jag gjorde samma misstag som alltid och sa till mig själv att jag ska bara lägga mig ner och vila lite innan jag gör mig redo för sängen. ZzzZZ. Bara det att jag säger det till mig själv borde vara ett varningstecken i sig, för vem vilar innan man ska sova. Dumt.

Hur som helst...idag.

När jag vaknat messade jag MoD att de kunde komma när som och de svarade att 13 skulle passa. Ok, tre timmar. Tog det lugnt, åt såg ett avsnitt av Ghost Whisperer (grät som vanligt till den...jag är så blödig). Sen började ruschen. Städa, diska, städa lite till, duscha, bädda, hämta ut paket och handla.

Jag hade precis hunnit ligga ca 5 onda minuter på min nya spikmatta (se inlägg 16/8)då det ringde på dörren.
Vi monterade isär min dåliga soffdel som IKEA skulle komma och byta ut under dagen. Sen turades M och D om att ligga på spikmattan. Jag tror den föll i god jord.

Då M åkt till jobbet lagade jag och D mat och hade intensiva diskussioner om kyrkan, religion, barndom och våra psykiska till korta kommanden (ok...är det där uttrycket bra talspråk...har aldrig skrivit det och vet inte vad som ska sitta ihop var).

Ca 18 bar några trevliga stora starka killar in min nya Kramfors-soffa-del och tog med den gamla. Jag och D som satte ihop soffan sist gjorde det nu igen på rekordtid. Måste säga att jag tror D gjorde det mesta, jag hann inte riktigt med.

Sedan tackade D för sig och jag fick lite alone-time med spikmattan. Måste säga att det gör riktigt ont i början men sen somnade jag nästan där jag låg. Sen gjorde det on att resa sig upp igen och jag var lite snurrig, men det var nice. Ska testa att ligga på den några dagar och se om det ger någon effekt.


-----------------
Dagens Tips:
-----------------
Gå till YouTube och sök på "Last Comic Standing". Det garanterar skratt.

Amy Schumer, Iliza Shlesinger, Tig Notaro är mina favoriter. So far.

-----------------
-----------------

"If you have been upset by anything I´ve said today, I don´t give a crap. `Cause hey, I come from the land of Kama Sutra. I can screw you in more ways than you can count!"

//Papa CJ - From New Delhi India (från "Last Comic Standing")

-----------------

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Jag läste "Ca 18 grabbar..." Erkänn att det hade varit rätt trevligt med 18 grabbar på besök. ;-)

Hoppas att soffan håller bra nu!

tjilla sa...

Haha, det hade varit underbart med 18 grabbar i min lilla lägenhet...hihi.

Anonym sa...

Det heter "psykiska tillkortakommanden".

I Sverige särskriver vi helst inte eftersom det då i de flesta fall får en annan betydning. :-D

Tjingeling Jeanette

http://www.skrivihop.nu/
http://www.sarskrivning.se/

Anonym sa...

Det heter "Psykiska tillkortakommanden".

I Sverige särskriver vi inte eftersom orden i de flesta fall då får en annan mening. Tvivlar man på om ordet skall särskrivas eller inte välj skrivihop. :-D

Tjingeling Jeanette

http://www.skrivihop.se
http://www.sarskrivning.se/

tjilla sa...

Gött! Någon som visste! Tack! Jag förstod väl att det inte riktigt blev rätt. :o)