söndag 10 augusti 2008

Back on track!

Kollade och det var ganska exakt en månad sedan jag skrev sist. Har tagit semester från det mesta nu på sommaren och inte orkat skriva om inte något banbrytande har hänt. :o) Men nu är jag tillbaka.

Hade det helt underbart hemma hos föräldrar, släktingar och gamla goda vänner. Ville som vanligt inte tillbaka...men men.

Har jobbat i två veckor nu, men behöll semesterkänslan första veckan. Kanske för att det var så varmt och jag var och badade och dylikt. Den här veckan har varit blöt och otrevligt. Tada! Vardag igen...suck.

Jag har behållit matvanor och allmän slöhet de senaste två veckorna oxå, men nu blir det skärpning. Igår organiserade jag lägenheten, idag blir det dammtork och dammsugning, imorgon börjar jag en ny detox-kur.

Jag mådde så bra sist jag detoxade och fick underbart med energi. Jag hoppas på detsamma den här gången.

Som sist så blir det att hålla sig borta från rött kött, sötsaker, alkohol, tobak och koffein. Förutom drycken Methodrain Detox är det tillåtet med rött och grönt te och naturligtvis allt vatten man orkar dricka.

På detta ska jag försöka träna. Det blir promenader och Friskis & Svettis, precis som förra terminen. Sommaren har inte varit snäll mot mig i alla sina onyttigheter, så det kanske blir att sätta i en högre växel om några veckor, jag tänker inte gå ut för fort även om det låter så. Det här är planen och jag ska göra mitt bästa. Som alltid.

Och jag har ju fröken M med mig, vi får peppa varandra. Hon säger att hon är för tjurskallig för att ge upp och det hoppas jag stämmer, då har jag någon att tävla mot och kanske klaga hos om det känns trögt någon dag.

Jag ska försöka skriva ner lite vad som händer de här 20 dagarna och om jag inte orkar så hörs vi på andra sidan.

Ja! Jag är redo! Here we go!

-----------

"The real secret of success is enthusiasm."

// Walter Chrysler

-----------

Inga kommentarer: