måndag 11 augusti 2008

Migrän!

So much for being peppad....

Gick och lade mig igår med huvudvärk och vaknade upp i morse med huvudvärk. Suck...och fast jag visste var det skulle leda tänkte jag positivt och gick till jobbet. Efter ganska exakt en timme på jobbet hade jag fullt utvecklad migrän och fick gå hem igen.

Fröken M hann komma dit och få sin detox-dryck i alla fall. Hon såg mycket skeptisk ut. Haha. Det gjorde jag första gången oxå. Det är ju en äckligt brun sörja man måste blanda i vatten varje dag, men det smakar i alla fall inte dåligt om man blandar rätt. :o)

Det var en pers att ta sig hem. Solen sken och jag är ljuskänslig i vanliga fall, men med migrän är det hemskt. Som tur var började det regna halvvägs till vagnen och 6:an kom direkt jag nådde hållplatsen.

Gick förbi Apoteket vi ändhållplatsen och införskaffade receptfria migräntabletter och tänka sig att det fungerade. Vanliga huvudvärkstabletter tar aldrig bort hela värken och ibland inget alls.

Som det är nu mår jag rätt bra, men känner att värken ligger och lurar där bak, så jag får vara försiktig med vad jag gör och äter resten av dagen. Min plan är att jobba imorgon igen.

-----------

"Smärta är svaghet som lämnar kroppen."

//Tom Sobal

-----------

2 kommentarer:

Anonym sa...

*räcker över ett par solglasögon*
De kan vara bra att ha.
Hoppas att migränen gav sig snabbt!

Anonym sa...

här är en till med huvudvärk, hittade hit via tessalisas blogg. Så, -hej på dig! Jag brukar också bli hjälpt av Eeze, men inte av vanliga sortens värktabletter. Tur att de finns receptfria som hjälper! Hoppas du slipper mer huvudvärk i veckan! :)