tisdag 7 oktober 2008

En alldeles trevlig dag!

Var ledig idag.

Skulle träffa M 12 i stan idag. Han blev sen, men då passade jag på att lämna lite skor på omklackling. 140kr/skopar. Inte så farligt.

M kom ca kl 12.30. Vi åt, strosade runt på stan. Köpte lite smått och gott. Köpte bland annat krokar som jag tänkte dekorera väggen i garderoben med och sedan hänga mina väskor på. De har växt i antal och behöver organiseras. :o)

Vi gick förbi folk som stod och bjöd på nypressad frukt och grönsaksdryck pressad i en råsaftpress. Vill ha!!! Den de sålde kostar ca 1500:-...dyrt.

Sen tog vi en te på Åhlens café (lugnt och skönt där)och tjabbade där en längre stund.

Hämtade mina skor och åkte hem till M och åt. D var där oxå, trevligt!

Fick testa lite pulver för fotsvamp på mina illaluktande skor (De är fruktansvärda! Brukar inte vara så med mina skor...mysko) och det ska visst hjälpa. Vi får väl se hur det blir i längden. Just nu luktar de i alla fall god mint.

Tackade sedan för mig och drog mig hemåt. Hann precis in på affären och köpa lite god juice och bröd. Då jag kom hem rostade jag brödet och lade på mjukost. Mums!

Det har varit en trevlig dag. Vilket behövs då de senaste dagarna varit mindre kul. Är inte arg för julledigheten nu. Mest bara apatisk. Orkar inte lägga energi på det. Finns inget jag kan göra i alla fall. Tänker dock göra allt för att inte ha samma jobb nästa år eller få en ändring på de regler som gäller i år. Annars kan det hända att jag aldrig kan komma hem någon fler jul om jag inte ploppar fram någon unge vill säga. Föräldrar har visst förtur.

------------

"Alla rapporter är inlämnade, livet är nu dokumenterat orättvist."

//Okänd

------------

Inga kommentarer: