fredag 24 oktober 2008

Skor, skor, skor och sömn.

Jag var ledig igår och passade på att träffa med M. Tillsammans med msSR gick vi till Sense. De åt mat, men då jag redan ätit nöjde jag mig med en Latte.

Tyvärr fick vi bryta upp alltför fort då M hade gamla bekanta som var i stan och som han inte träffat på två år.

Själv begav jag mig till Skopunkten för att köpa lite rejäla skor, eller åtminstone mer rejäla än de jag har.

Då Skopunkten alltid har erbjudandet tre par för priset av två blir det oftast att jag letar just tre par. Högsta priset för ett par skor där ligger oftast på 399 kronor, vilket gör att man då får med sig tre par skor för ca 800 kronor och det är inte fy skam.

Jag är självklar medveten om att ett par skor för 800 kronor säker håller dubbel så länge än ett par för 400 kronor. Men jag vill ändå byta varje säsong och jag vill ha några skor att variera mellan. Så länge jag har råd med detta tänker jag fortsätta. :o)

Trixet då man ska köpa billiga skor är att kontrollera sulor och klackar. Oftast håller ett par skor tills dessa går sönder. Det är mycket sällan att någon annan del av skon brister.

Jag tyckte i alla fall att jag denna gång gjorde ett bra jobb. Tre par stövlar/boots, varav ett par var halvt fodrade, ett par väldigt höga - når upp till knäna och ett par med just ett mycket rejält underrede (har ingen bild på dem tyvärr):


Nöjd och belåten begav jag mig hemåt. Det är alltid en pers (hur stavas det?) att söka skor, så jag var rätt slut, men ändå full av energi...konstigt nog. Lagade mat och diskade (hör och häpna).

När jag sedan på kvällen skulle sova var det omöjligt! Jag låg och vred och vände på mig i en timme eller mer. Jag löste korsord och liknande för att trötta ut mig, men inget hjälpte på ett bra tag. Då jag väl somnat vaknade jag efter en halvtimme, somnade om, vaknade och så pågick natten. Jag räknade ut att jag tillsammans fick 2 till 3 timmars sömn.

Jag förstod att jag inte skulle kunna fungera idag på den korta sömnen att jag anmälde mig sjuk idag. Jag som senast igår skrutit över att jag åtminstone varit frisk och inte borta från jobbet den HÄR månaden. Suck...

Har varit helt slut idag. Klädde mig inte förrän ett. Men har inte varit helt overksam. Hann med ett besök på posten, handlade och fyllde på månadskortet.

Nu ska jag i alla fall försöka varva ner och se om det går bättre att sova i natt. Typiskt att jag jobbar i helgen. Suck....igen...

-----------------------

"Det värsta med att inte kunna somna är, tycker jag, när man plötsligt förstår att man inte kommer att kunna somna."

//Siv Widerberg

-----------------------

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har aldrig förstått detta med skor... det är omöjligt att hitta bekväma OCH snygga skor, så jag har gett upp snygga och satsar på sköna skor. tråkigt men sant.

Du det där låter som en normalnatt i min värld. jag hoppas att du slipper fler såna för efter ett tag med såna nätter så börjar man vackla på någon sorts vansinnets brant.

tjilla sa...

Jag vägrar ge upp. Jag SKA hitta de ultimata skorna! Haha.
Jag har dock börjat gå mer åt det praktiska hållet.

Jag hade svårt att sova i natt oxå, men det kan ha varit pga rädla att det skulle bli som natten innan. :o)

Hoppas du slipper dina svårigheter snart. Jag skulle inte klara många nätter på det sättet...eller rättare dagar utan sömn.

Anonym sa...

Man klarar mer än man tror....
Till slut vänjer sig kroppen.

Anonym sa...

Man klarar mer än man tror....
Till slut vänjer sig kroppen.