fredag 3 oktober 2008

En hyllning till NAF NAF HYP MP3 USB

Idag kom den! Min nya, tja vad ska man kalla det stereo eller ljudmaskin kanske.

En maskin som spelar inte bara ljud från radio och CD utan även från minneskort och USB-minnen. Som en extra bonus har den faktisk kassett-spelare oxå(varför vet jag faktiskt inte...trodde inte de gjordes längre). Den tar format som MP3 och WMA. Den kan visa ID3-tags (vad det nu är...kan, eh någon snäll själ berätta det kanske?)och har inställning för klocka, alarm och kommer med en häftig fjärrkontroll OCH den är RUND!

Jag talar naturligtvis om *trumvirvel*:

NAF NAF HYP MP3 USB

(Inte mitt val att skriva med stora bokstäver. Det står så i alla skrivelser om den :o))

Jag är så grymt nöjd över den och för alla som hittills trott, men tvivlat kan jag säga att: Ja, jag är en prylnörd. Med väldigt liten teknisk kunskap och inte så pretto. Men ändock. Prylar, prylar, prylar!

Hade jag orkat göra (eller visste hur jag gjorde) ett bildspel med musik och invecklade, men samtidigt pedagogiska förklaringar till hade jag gjort det. Som det är nu följer bara några bilder på underverket. (Ja,ok. Jag har redigerat dem så de ser lite bättre än de såg ut då jag drog in dem i datorn. Stäm mig!)

Framifrån:



Med öppnade luckor:



Uppifrån:



Närbild - lägg märket till minneskort och USB-uttag:



Fjärrkontrollen:



Hur den låter? Who cares? Den är snygg med många funktioner. Haha.

Ska faktisk gå till sängs i relativt bra tid nu. Enbart för att få somna till tonerna av min NAF NAF HYP MP3 USB....ahhhhhhhh...*my precious*

----------------

"Den moderna människans föreställning om paradiset, om hon nu vågade forma den i ord, är nog världens största varuhus fullt med allsköns nya prylar och hon själv försedd med massor av pengar att köpa för."

//Erich Fromm

(Hjäääälp, jag är förtappad - det får bli botgöring. Tagelskjortan på!)

----------------

Inga kommentarer: