fredag 3 oktober 2008

Frågeformulär...igen.

Ärligt snodd från en väns blogg.

Vilken svordom använder du mest?
- Svär inte som regel, som mest kommer ett "skit", "bajs" eller "sjutton" ur mina läppar. Vad jag tänker är enn annan femma. :o)

Äger du en iPod ? - Nope. Vill ha!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? - Just idag 05.15.

Var köper du dina matvaror ifrån?
- KOnsum. Tyvärr. Dyrt, men nära..

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
- Jag är 50/50. Kul att ta. Kul att bli tagen...jag menar fotad. ;o)

Vilken var den senast filmen du såg?
- Mamma Mia tror jag. Helt ok film.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
- Känner inte så många barnfamiljer, men jag kan tycka att båda situationerna har sin charm.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?
- Eh...(ja längre än så kom jag inte då jag har svårt att föreställa mig detta)

Har någon någonsin kallat dig lat?
- Haha, mer än en gång, tyvärr.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
- Nope. Har sällan problem att somna. Har problem att ta mig till sängen. Finns det tabletter för det?

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
- Eh...har ingen cd-spelare. Än. Kommer en i dagarna. Och sen lyssnar jag mest på mp3. Där är det Kurt Nilsen, Abalone Dots och Daniel Lindström som dominerar nu.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
- Tja, har nog ingen jag kan säga med säkerhet är bättre än någon annan i längden, men det finns mååånga bra!

Vad åt du till middag senast?
- Frussepizza (det vill säga, den var frusen i en kartong och jag värmde den i ugnen. Har alla förstått? Bra!)

Använder du huvtröjor?
- Hm, har någon enstaka faktiskt.

Kan du vissla?
- Jupp, men inte bra.

Vem var den senaste som ringde dig?
- Räknas kunder? Annars var det någon telefonförsäljare. Lika illa det. :o)

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
- Hm. Den på Liseberg med en fyr i mitten. Går runt runt. Jag höjer oftast meddelåldern rejält när jag åker den. ;o) (åker inget annat än den)

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Absolut! Framför, bakom, över och under. Däremot tror jag inte att det bara är elakt prat. :o)

Vilket riktnummer befinner du dig i?
- 031

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jupps! Som barn, som tonåring, ung vuxen och nu!

Hur många syskon har du?
- 2

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
- Stooort. Eller tja, det beror på vad man jämför med. (misstänker att det här testet är översatt från engelska och är från USA där ett Mall har större betydelse än våra köpcentran.)

Är du blyg inför det motsatta könet?
- Det beror på vilken situation jag och den personen befinner oss i.

Vilken film kan du alla replikerna till?
- "Soapdish"! (heter "Älsklingsfiende" på svenska. Fånigt namn)

Äger du några band t-shirts?
- Eh...nä.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
- Fyra

Läser du för skojs skull?
- Ja, inte läser jag för att jag måste. Håller mig så långt från påtvingade studier som jag kan

Pratar du några andra språk?
- Engelska + några ord här och där på diverse språk.

Diskar du din egen disk?
- Ja, vem skulle annars göra det. Hmpf!

Har du gråtit offentligt?
- Har gråtit för vänner

Har du en stationär dator eller en laptop?
- Bärbar! ;o) (tycker ordet "laptop" är fånigt. Vad betyder det egentligen? Bokstavligen alltså. Jag vet vad en laptop är..)

Försöker du alltid att lära dig nya saker?
- Konstant!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
- Varför skulle han det? Kvinnor har jobb nu för tiden. Annat var det förr.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?
-Nope

Kan du kasta macka?
- Absolut! (I vatten gissar jag att vi pratar om. Kasta en vanlig macka är ju bara svårt för de snåla. ;o))

Har du någonsin varit på Jamaica?
- Nej

Vad har du med dig in på bion?
- Vatten och läkerol (oftast, ibland är jag dock busig och varierar mig :o))

Har du dejtat någon av en annan religion?
- Är det någon förutom jag som har någon religion idag?

Vad har du för väder?
- Halvmolnigt

Har du en favoritblogg?
- Njae, men några jag läser regelbundet.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
- Bild - individuellt val.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
- Humor

När sov du senast på golvet?
- Då jag var i Finland på besök i Maj.

Vilken är din favoritdrink?
- Latte med Baileys alternativt Dooleys eller Irish Coffee - typ samma nästan.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
- Senast förra veckan klarade jag åtta timmar på jobbet med bara tre timmars sömn i ryggen.

Är dina dagar fullbokade och stressade?
- Nja, inte fullbokade, men jag stressar alltid

Vilken är din favoritfrukt?
- Ananas

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
- 33, men jag känner mig som 35...haha

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
- Nej, men jag kollar kolhydrater och ibland fett

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Hehe...jupp!

Tror du att Gud är man eller kvinna?
- Gud är inte man eller kvinna. Varför behöver Gud ett kön?

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
- Motsatta

Vad var det senaste du åt?
- En egen-ihop-plockad sallad från jobbrestaurangen.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
- Osäker. Tror det var något favorit-namn min far hade. Eller var det någon släkting som hetat detsamma. Osäker.

Gillar du senap?
- Om det är Dijon är det jättemums. Annars bara ok.

Vad säger du till själv när allt känns svårt?
- Varför just jaaaaag!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
- Inte om jag så fick betalt

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
- Eh...blanda Butters, Pippi och Nalle Puh så får du mig.

Tycker du om att krama folk?
- Ibland. Sällan jag tar initiativet dock. Vänner kan jag ta en kram från, men om okänt folk vill kramas blir jag misstänksam. Vad vi

Skulle du säga att du är trendig?
- Stundtals

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
- Ja, självklart!

Vad är du allergisk mot?
- Nickel, grädde, dumhet, plommon

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, men jag äter inte kött så ofta och då tycker jag det är ok.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
- Nataniel

------------

Kopiera gärna och svara på frågorna. Vill du att jag läser kan du ju maila eller lämna en kommentar med adress till din blogg.

------------

Inga kommentarer: