söndag 12 oktober 2008

Mindre rolig helg

Halvtaskig helg.

I går hade jag en mindre kraftig migrän hela dagen orsakad av ryggont som jag inte vet vad det orsakades av.(fick en känsla av att det var ett straff för min mycket otrevliga dissning av kören jag hörde på i fredags...men jag vet inte :o))

Jag sov i alla fall till 12.30, steg upp och åt och halvsov sedan i soffan fram till 16. Lämnade inte lägenheten på hela dagen och åt väldigt lite. Drack desto mer vatten som kroppen sög åt sig som en svamp och där stannade den, för inte kom det ut något mycket.

Vaknade kl. 09.30 idag med känningar av migränen och gjorde mig i ordning i väldigt maklig takt för en promenad med msF. Promenaden blev i segaste laget också. Vi gick i stort sett bara till den näst närmaste affären och handlade lite mat och lite sött för att sen gå hem till henne och äta det inhandlade.

Vid 16.00 messade msM att hon nu vaknat (?!...dagen efter..) och undrade om vi skulle ut och äta som vi lite löst funderat på. Jag var vid det laget både mätt och väldigt tung i huvud och kropp och bad att få planera om den måltiden.

Jag och msF slösåg på "Moulin Rouge" och sedan åkte jag hem. Mådde illa på på vagnen, men var extremt saltsugen.

Handlade på vägen och det var nog den mest udda blandningen varor jag köpt. Blåbärssoppa, skrorpor, chips och tre gröna växter. Klockan 19.30 en söndag. Hmm.

Jaja, jobb imorgon 07.45. Suck. Men den här veckan är bara fyra dagar för mig om inget oväntat dyker upp. Nice.

Inga kommentarer: