lördag 4 oktober 2008

Kanelbullar


Kanelbullens dag - går ni på det här har vi lyckats...igen. (det sista lade jag till själv ;o) )

Och visst lyckas de. När jag handlade min lunch idag under arbetstid köpte jag med mig 10 bullar, som jag åt av själv (alldeles för många..blä, mätt, snudd på äcklad), men också frikostigt delade med mig av till mina arbetskamrater.

Allt detta bara för att det är Kanelbullens dag. Jag gick hela vägen hem som ett litet bot mot...tja, dumhet och frosseri.

Det är Djurens dag också, men jag har inte köpt några såna...de kan vara söta, men innehåller för lite socker. ;o)

-----------------

"Never eat more than you can lift."

//Miss Piggy

-----------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte en endaste kanelbulle har fått slinka ner här. Däremot en mumsig bakelse med vit choklad

Anonym sa...

Räddad av detoxen! Annars hade jag nog frossat jag med :-)
Lättlurade människor!

tjilla sa...

Haha, det är det som är så fantastiskt med detoxen. Även om det är ett eget val från början är det lättare att tacka nej då sånt här dyker upp. Man har en bra ursäkt. Om du förstår vad jag menar.

*glufsar i mig de överblivna bullarna och funderar hur ofta det går att detoxa, då det verkar vara det enda som hjälper mot okynnesätning* :o)