onsdag 14 december 2011

Lucka 14

Stillsam arbetsdag. Annars ganska händelselös.

Så gå det då man jobbar över en timme, börjar 12.30 och slutar 22.15. Det blir inte mycket tid till annat.

Jag skulle kunna hinna något innan jobbet, men dels orkar jag sällan dels vet jag inte vad och dels blir dagen så väldigt lång då.

Det är lättare att hitta på något efter jobbet om jag slutar tidigt. Då är det bara att dra hem när man blir för trött. Tar orken slut innan det är dags att lämna jobbet är det bara att vackert sitta kvar.

Men jag hann i alla fall öppna luckan i morse....eller tja, vid 10 kanske så snarare förmiddag.

Lucka 14. Candied Ginger - Shower Gel. 60 ml. Kostar 95 kr för 250 ml i butik.




Karameliserad ingefära.
Mmmmm. Goood! Jupp, jag är extremt förtjust i ingefära. I mat, godis, dryck, bakverk, you name it. Så varför inte som doft också.

Med i dagens lucka följde också denna lapp:


Detta får mig att gilla kalendern ännu lite mer och att inte få fullt så dåligt samvete kanske för att jag införskaffar en sådan lyxgrej.

----------------------------------------
Visste du detta om julen?
----------------------------------------

Att mistlar ofta hängts upp i dörrar, framför allt vid jul, kan vara ett minne av att de under medeltiden ansågs hålla häxor och spöken borta. Att kyssas under misteln är först funnet i samband med den grekiska festivalen – Saturnalia – och senare med primitiva bröllopsriter. I Skandinavien var misteln också en fredssymbol.

Att kyssas under en mistel vid juletid var för länge sedan också ett sätt att skydda sig mot att leva ett helt liv som ogift.

Etiketten sade att en man skall plocka ett bär när han kysst en kvinna under misteln. När det sista bäret är plockat är magin borta och det är färdigkysst under misteln.

---------------------------------------
Källa: kungsbackatradgardsvanner.se
--------------------------------------

Inga kommentarer: