onsdag 7 december 2011

Lucka 7

Julmys med jobbet idag, men först jobbade jag som vanligt + två timmar extra. Jag slutade ändå 16.30 och myset började 18.30. Såg inget syfte med att åka hem.

Trevligt hade vi i alla fall.

Lite mingel med lussebullar, glögg, must och skumtomtar först. Sen lite frågesport där det lottades ut julklappar. Lyckades få en. Fick en ask Toffifee.

Sedan satte vi ihop och dekorerade pepparkakshus. Vi delades in i mindre grupper och vårt gäng satsade mer på att ha roligt snarare än att göra den snygg. Tror jag var allas inställning i alla fall. Haha.
Men vi fick till en historia om att huset med svart lakritspengtak med röda geléhallon var en bordell och på gården pågick mysko ritualer och en tomte hade hoppat från taket och låg blodig på marken. Blodig av smälta geléhallon. Hahaha.

Svårt att föreställa sig kanske. Ska se om jag får tag på en bild.

Nu är jag sådär lagom trött och lite sockerhög. Men ska försöka nanna ändå.

Dagens lucka innehöll något för mig icke bekant.

Lucka 7. Facial Brush. Kostar 55 kr i butik.



Att det var en borste förstod jag och att det inte var en nagelborste blev uppenbart då jag öppnade den och den var för mjuk.
Sökte på borste på thebodyshop.se, men hittade inget. En kollega hjälpte till och gick in den manuella vägen på thebodyshop.se och hittade till slut. Det vill säga hon letade sig fram istället för att söka som jag gjorde.

Det stod dock inte mycket mer än att det var just en ansiktsborste. Gissar dock att det ska till någon kräm eller så eller så har den bara ett exfolierande syfte. Vet någon så säg till.

Söt är den i alla fall med sina 4-5 cm i diameter. Dock skulle jag sagt att det är lite överpris.

----------------------------------------
Visste du detta om julen?
----------------------------------------

In Sweden, a common Christmas decoration is the Julbukk*, a small figurine of a goat. It is usually made of straw. Scandinavian Christmas festivities feature a variety of straw decorations in the form of stars, angels, hearts and other shapes, as well as the Julbukk.

(*och jag som alltid stavat det julbock, silly me ;o))

---------------------------------------
---------------------------------------

Inga kommentarer: