måndag 5 december 2011

Lucka 5

Jag är inne i någon svacka nu och är lite småsur. Jag kan ana vissa källor till detta, men är ganska förvånad över det hela ändå.

Detta gör att allt som går mig emot blir desto större.

I morse till exempel gick jag och ältade över hur orättvist det var att julaktiviteterna på jobbet, den allmänna julfesten och julmyset vårt team ska ha, båda infaller på dagar jag jobbar sent. Jag skulle alltså missa hela eller delar av dessa. Och samma gäller alla som jobbade samma tider.

Men vårt underbara ledargäng tog tag i detta idag och fixade så att en grupp på annan ort jobbar då det är julfest och ansträngde sig och kontrollerade vilka som verkligen ville på julmyset och kastade om lite scheman så fler som ville kunde hänga på.

Det betyder att jag nu får jag vara med på båda kvällar!

Känns hur kul som helst. Speciellt eftersom jag inte åker till släkten på julafton är det trevligt med annat firande.

Så nu är jag ganska glad igen. :o)

Och morgonen innehöll faktiskt en annan glädje också. Dagens lucka.


Lucka 5. Wild Rose Hand Cream SPF 15. 30 ml. Kostar 60 kr i butik.


En omedelbar favorit!

Förutom att den faktiskt gör händerna mjukare så luktar den fantastiskt. Verkligen rosor. Som om du klämt doften ur en ros och blandat med handkräm. Och det är mycket möjligt att det är precis så de gjort också. Haha.
Den luktar inte för mycket heller utan precis rätt mängd doft. För mig.

En negativ sak, förutom att det är för liten tub och kommer försvinna snabbare än snabbast, är att du får smörja dig rätt kvickt för den sugs upp av huden rätt fort
Åh, andra sidan kladdar den inte. Perfekt om du jobbar vid ett tangentbord hela dagarna och inte vill stanna upp för länge utan bara smörja och sedan fortsätta jobba.


----------------------------------------
Visste du detta om julen?
----------------------------------------

"Det är en ros utsprungen", även kallad Praetorii Psalm, är en julpsalm vars text ursprungligen är skriven på tyska och då bär titeln Es ist ein Ros entsprungen.

Troligtvis har den sitt ursprung i Trier där en munk på julafton skall ha sett en blommande ros på en promenad i skogen. Denna tog han sedan med sig till kyrkan och placerade i en vas på altaret bredvid jungfru Maria.

(lyssna här)

---------------------------------------
Källa: wikipedia.se
---------------------------------------

Inga kommentarer: